‌دارنده رتبه اول کشور در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی:

درس تفکر و سبک‌زندگی درسی تأثیرگذار در زندگی فراگیران

قرچک (پانا) - دبیر ادبیات دبیرستان دخترانه شهید زهره‌وند آموزش و پرورش قرچک، دارنده رتبه اول کشور در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، تدریس این درس را مستلزم مهارت و دقت زیاد دانست، چرا که در زندگی فراگیران تأثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درس تفکر و سبک‌زندگی درسی تأثیرگذار در زندگی فراگیران

فاطمه بخشنده، دبیر ادبیات دبیرستان دخترانه شهید زهره‌وند، آموزش و پرورش قرچک دارنده رتبه اول کشور در جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک‌زندگی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «داشتن کلاسی پویا و موفق باید از روش‌های خلاق در امر یاددهی و یادگیری و همچنین روش‌های نوین استفاده کرد و در طول تدریس، کلاس را به سمت دانش‌آموز محور هدایت کرد و معلم باید با داشتن روحیه‌ای شاد و با علاقه، محیطی جذاب برای دانش‌آموزان فراهم کند.»

وی هدف از برگزاری این جشنواره را بالا بردن سطح‌کیفی شیوه‌های تدریس درس تفکر و سبک زندگی، با ایجاد فضایی شاد و پویا دانست و گفت: «این جشنواره جهت کشف توانمندی‌های دبیران برگزار می‌شود که با تکیه بر به کارگیری واستفاده از روش‌های تدریس خلاق یاددهی و یادگیری است و من با این انگیزه و کسب تجربه بیشتر در این جشنواره شرکت کردم.»

بخشنده خاطرنشان کرد: «اگر بخواهیم تدریس باکیفیتی داشته باشیم، بدون چالش و سختی نیست؛ اما اگر با تأمل و تفکر و هدف باشد سختی آن قابل تحمل است. درس تفکر هم سختی‌های خودش را دارد. چرا که یک معلم باید با توانایی و آگاهی و مطالعه وارد کلاس شود تا بتواند کلاس خود را اداره کرده و به تدریس بپردازد. می‌بایست در تدریس این درس دقت زیادی شود. چرا که در زندگی فراگیران تأثیر‌گذار است، ولی با همه سختی‌ها، درس شیرین و جذاب و مناسب‌ی برای دانش آموزان است که اگر به درستی و با شیوه‌های جدید، تدریس شود، قطعا آینده‌ای روشن با افراد خلاق و متفکر خواهیم داشت و این درس ما در همه‌ دروس در سیستم آموزش‌ و پرورش است که باید به آن توجه خاصی شود.»

وی افزود: «آموزش این درس در کلاس، مهارت پرور است و انسان تربیت می‌کند. در غیر این صورت با جامعه ای بیمار که دچار افسردگی، خشونت، بی اعتماد و بی انگیزه هستند روبه رو خواهیم شد.»

دبیر دارنده‌ رتبه کشوری در تدریس درس تفکر، با توجه به زمان مشاهده‌ بخشنامه تا ارسال فایل در این جشنواره بیان کرد: «حدود دو ماه تولید محتوا انجام شد. برای هر مرحله از طرح درس‌ باید ایده‌ خلاق داشته و در طول تدریس هم روش‌های تدریس، وسایل مورد نیاز همچون امکانات، کلیپ‌ها و فیلم‌ها و تصاویر باید در نظر گرفته شود تا با برنامه به آن پرداخته شود.»

وی افزود: «همکاران می‌توانند قبل از شرکت در جشنواره، از شرکت در جلسات توانمندسازی و وبینارها، همچنین کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های ضمن خدمت، استفاده از تجارب همکاران، فیلم‌های جشنواره های تدریس سال‌های گذشته و کتاب راهنمای معلم درس تفکر بهره‌مند شوند.»

بخشنده از تجربه‌های خود در جشنواره گفت: «در دوره‌های پنجم و ششم جشنواره تدریس تفکر و سبک‌زندگی شرکت داشتم که با کمک و یاری خداوند توانستم در دوره پنجم جشنواره رتبه پنجم کشوری و در دوره ششم جشنواره رتبه‌ سوم کشوری و امسال هم که هشتمین دوره جشنواره بود رتبه اول کشوری را کسب کردم.»

دانش آموز خبرنگار: پریماه جعفری‌نیک‌پی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار