آئین تکریم و تجلیل از ۸۱ آزاده سرافراز شهرستان قرچک

قرچک (پانا) - آیین تکریم و تجلیل از ۸۱ آزاده سرافراز شهرستان قرچک با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آئین تکریم و تجلیل از ۸۱ آزاده سرافراز شهرستان قرچک

آزمان‌ کادری، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌قرچک در هشتمین همایش الماس‌های‌درخشان که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان‌قرچک مشهدالشهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است که به تعبیر مقام‌ معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) نقطه عطفی در تاریخ انقلاب‌اسلامی قرار گرفت.

وی گفت: شهرستان شهیدپرور قرچک ۵۰۰ شهید را تقدیم نظام جمهوری‌ اسلامی ایران کرده که ۳۴شهید مدافع‌ حرم نشان از ولایتمداری این شهرستان دارد، شهرستان‌قرچک دارای ۸۱ آزاده انقلابی و هزار‌ جانباز است که به‌عنوان الماس‌های درخشان می‌درخشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک افزود: شهید رضا علیزاده، سردار ملاآقایی، شهیدان‌ ایرلو و شهید ستاری از سرداران این خطه هستند که مایه مباهات و افتخار ما هستند.

کادری، آزادگان را انوار الهی و مایه برکت شهرستان نامید و خاطرنشان کرد: اگر امروز عزت و آبروی داریم به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های آنان است، اگر در مجامع بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم یقینا مدیون شهدا و خانوادهای آنان و ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستیم.

همچنین حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای‌اسلامی در ادامه مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان‌قرچک، اظهار کرد: آزادگان سرمشق و الگوی همه ما در کشور هستند، آزادگانی که نور و چشم ملت ایران هستند و بهترین دوره‌ جوانی خودشان را در اردوگاه‌های مخروبه رژیم بعثی‌ عراق سپری کردند و با دشواری‌های دوران اسارت، بازهم در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و نقشی ارزشمند را ایفا نمودند.

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان‌قرچک نیز در ادامه آیین تجلیل از آزادگان تصریح کرد: ما باید وقایع مربوط به جبهه جنگ و آزادگان و اسارتشان را ثبت و بازگو کنیم تا درس صبوری و ایمان را به همگان نشان دهیم و به نسل انقلابی امروز ایران‌زمین یادآوردی کنیم.

وی ضمن اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که آزادگان را گوهرهای بدست آمده از ذخیره‌های معنوی و ایمانی نظام جمهوری‌اسلامی نامیدند‌، اذعان کرد: امروز دشمن به دنبال تحریف تاریخ جمهوری‌اسلامی است تا جامعه اسلامی‌مان را با ابزارهای حقیقی و مجازی منحرف کند و شخصیت‌های مجازی را به آزادگان عزیز نسبت دهد، با تاسی از شخصیت والای آزادگان فرصت انجام چنین کاری را از دشمنان سلب خواهیم کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: راضیه‌ یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار