گلایه اکبرپور از آجرلو در گفت‌وگو با پانا:

شکست استقلال مقابل سپاهان را به فال نیک می‌گیرم

آبی‌ها در خرید بازیکن توازن نداشتند/ چرا کسانی که سابقه پاسی دارند، در باشگاه سمت می‌گیرند؟

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است آجرلو کسانی که سابقه ‌بازی در پاس دارند را به باشگاه آورده و از آبی‌های سابق استفاده نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شکست استقلال مقابل سپاهان را به فال نیک می‌گیرم

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: «هفته اول همیشه برای همه تیم‌ها سخت است. در هر تورنمنتی بازی‌های اول دشوار است و معمولاً تیم‌ها محتاط هستند. تیم‌ها از همدیگر شناخت آن‌چنانی ندارند به‌خصوص اینکه در کادر فنی و بازیکنانشان تغییر هم ایجادشده باشد. ضمن اینکه چون دوران بدن‌سازی و آمادگی پیش فصل هم تازه تمام‌شده، تیم‌ها تا به مرز آمادگی برسند، چندهفته‌ای زمان نیاز است. به‌هرحال بازیکنان چند هفته باید بازی کنند تا بتوانند دستورات و خواسته مربی‌شان را پیاده کنند. استقلال همهمه‌ این اتفاقات را پشت سر گذاشته و درمجموع توانست نیمه اول خوب بازی کند و تیم سپاهان را تحت‌فشار بگذارد. اما حریف در نیمه دوم باهوش بازی کرد و توانست روی غفلت مدافعان استقلال به گل برسد.»

وی افزود: «معتقدم به خاطر اینکه استقلال فصل پیش بدون شکست قهرمان شده بود، هنوز هم آن فشارها روی تیم و بازیکنان و کادر جدید سنگینی می‌کرد. نکته دیگر هم نبودن تماشاگران بود که واقعاً بازی را سرد و بی‌روح کرده بود. بدون شک این عدم حضور تماشاگر، به دلیل این بود چون نمی‌خواستند بانوان را به ورزشگاه راه بدهند. هوادار به استادیوم شور و هیجان می‌بخشد و کسی که ورزشگاه می‌آید برای دیدن بازی می‌آید و غرق در تماشای فوتبال می‌شود نه کار دیگر. اگر بانوان به ورزشگاه بیایند، شک نکنید آن جو مسموم و فحاشی‌ها از بین می‌رود. حرف‌های رکیک کم می‌شود و فرهنگ هواداری بالا می‌رود. خودم وقتی جایی ببینم که خانمی حضور دارد، سعی می‌کنم مراقب رفتارم باشم تا معذب نباشد. این مسئله دارد لوث می‌شود. همه مشکلات جامعه از گرانی و اختلاس و مشکلات معیشتی را رها کرده‌اند و مانع فقط حضور بانوان است؟ واقعاً جای تأسف دارد و نمی‌دانم چه عقلانیت و منطقی پشت این تصمیم است.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «معتقدم این باخت برای استقلال خوب بود و باعث شد فشار روی کادر فنی و بازیکنانم کم شود. از این به بعد می‌توانند راحت‌تر بازی کنند. من نمی‌دانم چرا وقتی دم از فوتبال حرفه‌ای می‌زنند، ملزومات حرفه‌ای شدن را رعایت نمی‌کنند؟ چرا سیستم کم داور ویدئویی(وار) نمی‌آید. با آمدن این سیستم قطعاً شک و شبهه‌ها از بین می‌رود. اگر می‌خواهیم فوتبال درست شود باید درست صحبت و برخورد کنیم. باید به مخاطبین و همدیگر و تیم‌ها احترام بگذاریم. واقعاً تعجب می‌کنم، وقتی داور اشتباه آشکار می‌کند و پنالتی نمی‌گیرد، چرا کمیته داوران به‌جای عذرخواهی، قضیه را ماست‌مالی می‌کند؟ این‌ها درد است و دارد فوتبال را نابود می‌کند. پشت این نیاوردن "وار" داستان است. بیایید با مردم روراست باشید. باید داوری که اشتباه می‌کند، این‌قدر توانمند باشد که وقتی می‌بیند سوتش اشتباه بوده، بیاید عذرخواهی کند. این سیستم داوری بیاید، خیلی از مسائل فوتبال حل می‌شود اما نمی‌خواهند. اگر می‌خواهند فوتبال ما حرفه‌ای شود، باید حرفه‌ای عمل کنند. حق پخش تلویزیونی بگیرند. پخش تلویزیونی را درست کنند. واقعاً این‌قدر تصویربرداری بازی استقلال و سپاهان افتضاح بود که می‌خواستم تلویزیون را خاموش‌کنم. نمی‌دانم از روی لج و لج بازی و عمد است یا نه. ولی واقعاً این بی‌احترامی به مردم است.»

علیرضا اکبرپور با اشاره به رویارویی استقلال در هفته دوم مقابل ملوان، گفت: «ملوان از قدیم تیم قدرتمندی بوده و هنوز هم هست. بازی کردن در انزلی برای هرتیمی سخت است. این تیم هنوز همان قدرت را دارد و بعد از 6 سال به لیگ برتر برگشته است. جای آن‌ها در لیگ برتر خالی بود و امیدوارم همه تیم‌های ریشه‌دار و شناسنامه‌دار مثل ماشین‌سازی و برق شیراز که نابودش کردند، به سطح اول فوتبال برسند. اگر استقلال می‌خواهد از رقبای خود عقب نیفتد، باید این بازی را ببرد. این شکست مقابل سپاهان را به فال نیک می‌گیرم و با احترامی که برای ملوان قائلم، هر طور شده باید 3 امتیاز را بگیریم.»

وی با اشاره به‌ اضافه‌شدن مهدی قایدی، محمد محبی و سیاوش یزدانی به ترکیب استقلال، تاکید کرد: «اینکه باشگاه توانسته بازیکنان خیلی خوبی بگیرد، در آن شکی نیست اما واقعاً نمی‌دانم پشت این خریدها چه سیاستی نهفته است. تیمی که می‌خواهد موفق باشد، باید در همه پست‌ها توازن داشته باشد. در یک پست ما 6 بازیکن داریم اما در برخی پست‌ها یکی دو بازیکن. این رویه باعث می‌شود تا بازیکنی که در پستش بدون رقیب است، حس رقابتش از بین می‌رود و افت می‌کند. ضمن اینکه مصدومیت و محرومیت و خیلی از مسائل ممکن است برای بازیکن پیش بیاید. استقلال بالانس نیست. شما اگر در یک پست چندین بازیکن داشته باشید، نمی‌توانید همه را در ترکیب بگذارید. امیدوارم کادر فنی بتواند از این بازیکنان استفاده درستی داشته باشد.»

علیرضا اکبرپور با گلایه از مدیرعامل استقلال گفت: «زمانی که بازی می‌کردم، جزو بهترین‌ها بودم و هم گل می‌زدم و هم بهترین پاسور تیم بودم اما مرا متهم می‌کردند که سرپائین بازی می‌کنم. این حرف‌ها را به خاطر این می‌زدند تا مرا از تیم ملی دور کنند و همه با برنامه بود. الآن هم هواداران استقلال به من می‌گویند که چرا از وزیر انتقاد نمی‌کنی حق تیم را نمی‌گیری. میثم منیعی در استقلال چند سال بازی کرده و چه دانشی دارد که در باشگاه پست مشاور می‌گیرد؟ من 10 سال از بهترین سال‌های فوتبالم را در استقلال بدون منت و بدون حاشیه بازی کردم. بهترین پیشنهادها از پرسپولیس و تیم‌های عربی را به عشق استقلال رد کردم. آیا الآن یک نفر از هواداران از من حمایت کرده و می‌کند که چرا نباید در باشگاه باشم؟ حق من و امثال من است که در استقلال باشیم نه کسانی که در بهترین شرایطشان، استقلال را تنها گذاشتند و به سپاهان و این‌طرف آن‌طرف رفتند و حالا در تیم هستند. چون حرف نزدم، حقم را می‌خورند. 2 سال در تیم‌های پایه باشگاه بودم و تیم را قهرمان کردم. به‌جای اینکه مرا بالاتر ببرند، کنار گذاشتند. نمی‌دانم چرا هرکسی سابقه بازی در پاس دارد، باید در استقلال سمت بگیرد؟ آجرلو شاید نداند ولی من هم‌سال 72 یک سال در پاس بازی کردم و سابقه پاسی دارم. البته من قبل از آجرلو بودم و بعد از قهرمانی این تیم در آسیا، عضو آن‌ها شدم و در لیگ قهرمان شدیم. اگر حرف نزنم، حقم را می‌خورند و اگر هم حرف بزنم، عده‌ای ناراحت می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار