رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز:

تخصصی شدن وکالت موجب کاهش حجم پرونده‌های دستگاه قضایی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز گفت تخصصی شدن وکالت علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، بار دستگاه قضایی را کاهش می‌‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصصی شدن وکالت موجب کاهش حجم پرونده‌های دستگاه قضایی می‌شود

هوشنگ پوربابایی در خصوص برگزاری دوره‌های تخصصی از سوی کانون وکلا برای وکلا در رشته‌های کیفری، حقوقی و بین‌الملل عمومی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: با برگزاری این دوره‌ها سعی داریم مانند رشته پزشکی وکلا دارای تخصص شوند. کانون وکلای دادگستری ۱۲ سال پیش مجوزی داد که دانشگاهی برای آموزش تخصصی وکلا راه‌‌اندازی کند البته این پروسه به طول انجامید به هر روی در هیات مدیره دو دوره به این نتیجه رسیدیم که مرکز تخصصی راه‌اندازی شود. چهار دپارتمان حقوق بین الملل، جزا، عمومی و کیفری تشکیل دادیم و بهترین اعضا را انتخاب کردیم اعضای این کمیته‌ها وکلا، قضات و اساتید دانشگاه‌ها بودند که وظیفه‌ آنها تدوین سر فصل‌ها بود و در طول دو سال با بهترین اساتید کشور جلسه گذاشتیم و خوشبختانه این سرفصل‌ها به تصویب رسید.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: این پروانه‌های تخصصی بعداز آزمون کسب نمره قبولی به وکلا داده شود. اساتید این دوره‌ها پیشکسوت دستگاه قضا ، اساتید دانشگاه‌ها و بعضا مسئولانی که در دستگاه اجرایی هستند تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: علت برگزاری این دوره‌ها بر اساس مشکلات و پرونده‌های عمومی جامعه است؛ به طور مثال جرائم سایبری، جرائم مالکیت فکری از جمله دوره های تخصصی است. وکیل متخصص به کمک دستگاه قضا می‌اید که این گونه باعث می‌شود بار علمی دستگاه قضا افزایش پیدا کند از همه مهم‌تر حقوق ملت با قاضی و وکیل متخصص کمتر تضییع می‌شود

پوربابایی گفت: امروز روز اول از اولین دوره ثبت ‌نام است و فقط وکلای دادگستری حق ثبت نام دارند؛ کلاس‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود و طول دوره حدود ۲ ماه و ۱۰۰ ساعت آموزشی است. از امروز تا آخر هفته وکلا می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند. برای کسانی که در این دوره آموزشی شرکت و نمره قبولی را کسب می‌کنند، گواهی معتبر صادر می‌شود، افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌‌کنند، در آینده درآمد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به حجم پرونده‌ها در دستگاه‌ قضا، بیان کرد: علت برگزاری این دوره‌ها ازدیاد پرونده‌ها در دعاوی حقوقی است؛ ما مشکلات مردم را در نظر می‌گیریم و در کمیته‌ها به بررسی آمارها و مشکلات مردمی پرداختیم که مردم با چه مشکلاتی رو به رو هستند.

وی اضافه کرد: با قوه قضاییه همکاری نداشتیم اما استقبال می‌کنیم این همکاری صورت گیرد و قضات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما، نگاه ملی است، گفت: تخصصی شدن وکالت علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، بار دستگاه قضایی را کاهش می‌‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار