آغاز اجراهای نمایش «آناتول» در نوفل‌شاتو

تهران (پانا) - نمایش «آناتول» به کارگردانی رضا دشتکی از شامگاه پنجشنبه۲۰ مرداد ‌اجرای خود را در سالن نوفل‌شاتو آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجراهای نمایش «آناتول» در نوفل‌شاتو

در ابتدای این اجرا، رضا دشتکی ضمن خوشامدگویی به مخاطبانی که تماشای نمایش در روز اول را انتخاب کردند، گفت: در روزهایی به سر می‌بریم که هنر تئاتر از طرف آدم‌ها و بخش‌های مختلفی مورد حمله قرار می‌گیرد. حضور شما در چنین شرایطی مایه خشنودی است،‌ چراکه تئاتر چیزی جز اجرای اثری خلاقه و تماشای آن توسط شما مخاطبان نیست.
وی در ادامه بیان کرد: در وضعیتی هستیم که روز به روز شرایط برای زندگی سخت‌تر می‌شود و چه بسا در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که هنر جز الویت‌های زندگی مردم باشد. بنابراین روز به روز تعداد هنرمندان مستقل و مخاطبان آن کاهش پیدا می‌کند.
دشتکی در بخش پایانی صحبت‌هایش عنوان کرد: ما نیز همچون بسیاری از گروه‌هایی که در این سال‌ها در پی تحقق رویای خود بودند، بی‌آنکه به نتیجه فکر کنیم، سعی کردیم اجرایی را به صحنه ببریم و رویای خود را با شما شریک شویم. امروز رویای ما با حضور شما تحقق پیدا می‌کند و این مایه خشنودی است. تئاتر مستقل جز حمایت من و شما راه نجاتی ندارد. نمایش «آناتول» را به هنر تئاتر تقدیم می‌کنم و آرزو دارم که بهترین‌ها برای این هنر مظلوم رخ دهد.
نمایشنامه «آناتول»، اثر ماندگار نویسنده بریتانیایی «آرتور شنیتسلر» بوده که در سال ۱۸۹۷ میلادی نگاشته شده است. رضا دشتکی دو سال پیش متن این اثر را ترجمه و از یک سال پیش تمرینات برای آماده سازی این اجرا را آغاز کرده است.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: آناتول؛ گویی چندین مرد است که در یک کالبد فشرده شده. با تمام کمبودها، احساسات و خاطره‌هایشان... .
پارسا امینایی، علی اسدی، زینب ایزدپناه، الهام جدی، شیما حکیم پور، رضا دشتکی، مهدی داوودی، زایا دیوید، پیام رضوانی، محمد صادقی، محمد عباسی، سارا عرب‌زاده، سجاد پیشرویان، امین مهدی‌خانی بازیگرانی هستند که هرشب در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
«آناتول» به مدت ۱۰ شب در ساعت ۲۱:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر در سالن نوفل‌شاتو است و علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند، بلیت آن را از سایت تیوال خریداری کنند.
از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: پیام ‌رضوانی(دستیار و مشاور کارگردان)، سعید ‌حسنلو(طراح صحنه)، رهی علی بالایی(طراح نور)، مریم اسکویی(طراح لباس)، مائده غلامی (طراح گریم)، حمید فراهانی(طراح پوستر و بروشور)، میثاق حیوری (گروه هنری چیدا) (انیماتور)، کیمیا زارع(دستیار گریم)، مهدیس احمدی و سیاوش غلامی (مجریان گریم)، صدرا ‌صباحی (روابط عمومی و تبلیغات) و حامد ‌قریب (مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار