معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

درخشش دانش‌آموزان استان فارس در جشنواره فرهنگی هنری فردا و کانون های فرهنگی تربیتی

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از کسب 134 رتبه توسط دانش‌آموزان استان فارس در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا و سومین جشنواره فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان استان فارس در جشنواره فرهنگی هنری فردا و کانون های فرهنگی تربیتی

علیرضا شادباش گفت: استان فارس در بخش جشنواره فرهنگی، هنری فردا حائز 15 رتبه اول ، 13رتبه دوم ، 31 رتبه سوم و 44 رتبه شایسته تقدیر و در بخش کانون های فرهنگی تربیتی نیز دانش آموزان موفق به 9 رتبه اول ، 15 رتبه دوم ، 4 رتبه سوم و 3 رتبه شایسته تقدیر شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: جشنواره فرهنگی هنری فردا هر ساله در بین دانش آموزان در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری با 74 رشته فرهنگی هنری ویژه تمامی دوره های تحصیلی برگزار می‌شود.

شادباش گفت: در سال تحصیلی 1401-1400، چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا و سومین جشنواره فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی با شرکت بیش از 314 هزار و 500 دانش آموز در سطح مدارس استان برگزار شد و تعداد 128 هزار و 500 نفر از برگزیدگان در مرحله منطقه ای به رقابت پرداختند.

وی افزود: پس از داوری، 17 هزار و 630 اثر به مرحله استانی ارسال که پس از بازبینی و بررسی 228 اثر به دبیرخانه کشوری ارسال شد و در مرحله کشوری که به صورت غیرحضوری و از طریق بستر اسکای روم و شبکه شاد برگزار شد،134 اثر استان فارس در این مرحله با برگزیدگان دیگر استان به رقابت پرداختند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در پایان استان فارس در بخش جشنواره فرهنگی هنری فردا حائز 15 رتبه اول، 13رتبه دوم، 31 رتبه سوم و 44 رتبه شایسته تقدیر و در بخش کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز دانش آموزان موفق به 9 رتبه اول، 15 رتبه دوم، 4 رتبه سوم و 3 رتبه شایسته تقدیر شدند.

وی گفت: اختتامیه این جشنواره در مهرماه با حضور تمامی منتخبین این جشنواره در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.

شادباش گفت: رسالت نظام تعلیم وتربیت، پرورش انسان پرسش جویی است که می خواهد خود را از قید و بندهای بسیار رها کند و راه تکامل همه جانبه خود را فراهم سازد و تا آنجا که ممکن است به رمز و راز موقعیت های فردی و اجتماعی خود و دنیای متغیری که در آن زندگی می کند آشنا شود و با انسان هایی مرتبط شود، زندگی کند ، زندگی دهد و به کمک دانش و هنر به حیات خود شور و عشق و امید بخشد.

وی افزود: این امر مستلزم رفع موانع و ایجاد شرایط مناسب برای رشد ابعاد مختلف شخصیت و شکوفایی استعدادها و قابلیت های بالقوه است که خداوند متعال به طور فطری در انسان به ودیعه نهاده است و بایستی با برنامه ریزی صحیح و متناسب با علائق و نیازها و با توجه به شرایط سنی ، محیطی ، وضعیت فرهنگی - اجتماعی و تفاوت های فردی مخاطبان ، اجرای مطلوب آن فراهم شود.

شادباش خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری فردا با توجه به اصول و سیاست های توجه به مدرسه محوری و تکریم شخصیت دانش آموزان، جلب مشارکت و همکاری آگاهانه و فعال دانش آموزان، مدیران، معلمان و مربیان و با هدف ایجاد زمینه های دوستی در بین دانش‌آموزان، پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد، بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه های دانش آموزان، ایجاد شخصیت متعادل با عنایت به علایق و نیازمندی های متفاوت دانش آموزان در جهت اعتلای فرد و جامعه برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرروش استان فارس در پایان بیان کرد: از تمامی دانش آموزانی که حائز رتبه اول کشوری شدند به عنوان مربی دانش آموز در حوزه تخصصی خود در کانون‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی 1402-1401 استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار