مدیرکل آموزش و پروش اردبیل:

انعکاس خدمات آموزش و پرورش در سایه حمایت رسانه‌ها میسر است

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پروش اردبیل تاکید کرد آموزش و پرورش این استان بدون همراهی اهل رسانه و خبرنگاران نمی‌تواند ظرفیت‌ها، نیازها و خدمات خود را به جامعه منعکس کند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس خدمات آموزش و پرورش در سایه حمایت رسانه‌ها میسر است

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پروش اردبیل در جریان دیدار از خبرگزاری ایرنا، آموزش و پرورش را خانه و محل زندگی خبرنگاران دانست و با تاکید بر ضرورت شفافیت کامل در عرصه اطلاع رسانی و بیان نواقص با واسطه‌گری خبرنگاران گفت: اگر شفاف نباشیم، در آینده مورد مواخذه جامعه خود قرار خواهیم گرفت.

وی اظهار کرد: اهل رسانه باید فارغ از حب و بغض‌های شخصی و گرایش‌های جناحی و گروهی، باید به صورت دقیق و صحیح به انعکاس واقعیت‌ها و حقایق بپردازند و تنها در این صورت است که کار آنها مفید حال جامعه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پروش استان افزود: صدای قلم علما و اهل رسانه که برای بیداری، دادگری، مبارزه با ظلم و عدالت خواهی بلند می شود، ارزشمند است و امروز فریاد ساکت اهل قلم صدای عجیبی دارد.

صفری با تاکید بر ضرورت رشد متعادل، متوازن و همه جانبه نظام تعلیم و تربیت گفت: بدون رسانه نمی توان مدیریت درستی در حوزه آموزش داشت و به اهداف تربیتی و آموزشی برای پرورش نسل نوجوان و جوان دست یافت.

وی همه آحاد جامعه، اولیای دانش آموزان و دلسوزان جامعه و به خصوص خبرنگاران را شرکای آموزش و پرورش خواند و بیان کرد: علاوه بر 265 هزار دانش آموز و ۱۹ هزار معلم، همه جمعیت استان، شرکای نظام آموزشی استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی با هدف تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای تحقق این هدف، ۲۰ برنامه آموزشی و ۳۰ برنامه تربیتی جامع تدوین شده و اجرای آن آغاز شده است و از اول سال تحصیلی جدید نیز این برنامه‌ها به شکل جدی به اجرا درخواهد آمد.

صفری مدیریت در آموزش و پرورش را کاری جمعی و مشارکتی عنوان کرد و با تاکید بر توجه ویژه به مناطق محروم گفت: برای تحقق این هدف باید عدالت تربیتی و آموزشی اتفاق بیفتد و همه امکانات در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و زیرساخت‌های آموزشی مبنای عدالت توزیع شود.

وی با بیان این که بدون تحقق اهداف تربیتی و آموزشی، همه جامعه آسیب می بیند، افزود: برای تحقق این هدف باید از ظرفیت نخبگان جامعه و همه ظرفیت دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار