مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تاکسی‌های گردشی حذف نمی‌شوند؛ ساماندهی تاکسی‌ها در دستور کار است

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت که حذف تاکسی‌های گردشی دنبال نمی‌شودبلکه آن‌ها ساماندهی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکسی‌های گردشی حذف نمی‌شوند؛ ساماندهی  تاکسی‌ها در دستور کار است

مهدی اسماعیل‌بیگی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که آیا طرح حذف تاکسی‌های گردشی که در دوره‌های گذشته مدیریت شهری دنبال می‌شد در این دوره به سرانجام می‌رسد، گفت: «درخصوص تاکسی، دو مدل خدمات داریم. خدمت اول تاکسی‌های حمل و نقل همگانی است مانند تاکسی‌های خطی و تاکسی‌های ویژه که در فرودگاه مهرآباد و... مستقر هستند و حضورشان ضروری است.»

وی ادامه داد: «بخش دوم فعالیت‌های تاکسی‌ها، مربوط به تاکسی‌های دربستی است که شامل تاکسی‌های تلفنی و گردشی است که در سطح شهر فعالیت می‌کنند. حذف این تاکسی‌ها، کار درستی نیست بلکه باید فعالیت آن‌ها ساماندهی و سازماندهی شود. در گذشته، امکانات تکنولوژی این امکان را به ما نمی‌داد که تاکسی‌ها را با ابزارهای خوب مدیریت و نظارت کنیم و به ناچار تاکسی گردشی در شهر کار می‌کرد و تاکسی‌های تلفنی هم در محل می‌ایستاد تا زمانی که مسافران تماس بگیرند اما اکنون می‌توانیم از ابزارهای جدید برای فعالیت این نوع تاکسی‌ها استفاده کنیم.»

اسماعیل‌بیگی اضافه کرد: «ساماندهی فعالیت‌ تاکسی‌ها به مفهوم حذف نیست زیرا اگر نیازهای شهر حذف شود، آن نیازها از طرق غیررسمی دنبال می‌شود شبیه همین تاکسی‌های اینترنتی. در زمانی که باید اقدام می‌کردیم به سرعت این کار جلو نرفت و سیستم‌های غیررسمی آمدند و خود را هم رسمی کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار