مهشید عبادی*

صبر مهم‌ترین اصل برای درک خبرنگاری است

در زندگی روزمره خود قطعا شاهد وقوع اتفاقاتی دور یا نزدیک بوده‌ایم، وقایعی که گاها آن‌ها را تکذیب کرده‌ یا به چشم حقیقت می‌پذیریم اما در این میان چه کسی است که ما را با چگونگی وقوع آن‌ها آشنا می‌کند‌ یا از جریانات این اتفاقات ما را مطلع می‌سازد؟

کد مطلب: ۱۳۰۰۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
صبر مهم‌ترین اصل برای درک خبرنگاری است

بدون شک یک خبرنگار به این موضوع واقف خواهد بود، او کسی است که تمام زندگی خود را صرف پی بردن به مسائل گوناگون جامعه کرده و بدون هیچ چشمداشتی به دنبال کشف وقایع است.

من یک دانش آموز خبرنگار هستم. در طول سالهایی که به این کار مشغول بودم دریافتم که فقط با علاقه می توان ادامه داد یعنی اگر علاقه ای به این حرفه نداشته باشید سختی ها و خطرهایش را به جان نمی‌خرید.

این حرفه از جهات مختلف همواره با خطر و ریسک پذیری مواجه است همانگونه که در سالهای اخیر شاهد جان باختن تعدادی از خبرنگاران به دلایل گوناگونی بوده‌ایم.

البته فقط علاقه و عشق به این حرفه کافی نیست، بلکه صبر مهمترین اصل برای درک خبرنگاری است، زمانی که صبور نباشید بی تردید مسیری که در پیش دارید را همواره خسته کننده خواهید دید، اما یک مسیر هدفمند برای خبرنگار با وجود سختی هایی که دارد با شیرینی و لذت همراه است.

باید یاد بگیریم که خبرنگاری یک حرفه است و نباید آن را به چشم شغل بنگریم. من با علاقه ای که به کشف مسائل گوناگون داشتم و با روحیه ای کنجکاوانه وارد این حرفه شدم و روز به روز بیشتر مجذوب این رشته می‌شوم.

در طی سالهایی که در عرصه رسانه فعالیت کرده ام مهارت‌های زیادی نظیر خبرنویسی، مصاحبه، پیشرفت در حوزه نوشتن، قوی تر شدن روابط عمومی و حضور حداکثری در اجتماع را کسب کرده ام و این مهارت ها با طولانی شدن فعالیت من قوی تر می شوند.

مهم ترین دغدغه این حرفه رسالت است، یعنی یک خبرنگار باید با رسالت باشد و قلمش را در راستای صداقت و حقیقت روی کاغذ بنشاند.

پس برای اینکه یک خبرنگار باشید در ابتدا عشق و علاقه و سپس صبور بودن را در اولویت قرار دهید و باید خود را برای رویارویی با هر خطر و مشکلی آماده کنید، زیرا یک خبرنگار زندگی خود را با مشکلات جامعه درگیر کرده است.

*دانش آموزخبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار