شام غریبان امام حسین در قائمشهر

قائمشهر(پانا)- آیین شام غریبان شهیدان کربلا با حضور شیفتگان و دلسوختگان اهل بیت در مکان‌های مذهبی شهر قائمشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شام غریبان امام حسین در قائمشهر

به گزارش پانا، در غروب غم‌انگیز عاشورای ابا عبدالله‌الحسین (ع) جمع کثیری از مردم شهر قائمشهر با برپایی مراسم شام غریبان در اندوه غربت و اسارت خاندان عصمت و طهارت خون گریستند.
سوگواران حسینی با روشن کردن شمع این مصیبت بزرگ را به ساحت گرامی خاندان اهل بیت ع تسلیت گفتند.
امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و همچنین گلزارهای شهدای شهر قائمشهر نیز شاهد برگزاری مراسم شام غریبان در برخی معابر و کوچه‌های شهر بود. گروه‌های مختلف مردمی با در دست داشتن شمع به یاد تنهایی حضرت زینب (س) و مظلومیت اطفال و گمشدگان دشت نینوا در شب یازدهم محرم عزاداری کردند و گریستند.عزاداران امام حسین(ع) پس از ۱۰ روز عزاداری برای امام سوم شیعیان و یاران آن حضرت، با حضور در خیابان‌ها، تکایا ومساجد برای این امام مراسمی با عنوان شام غریبان به‌طور دسته روی و سینه زنی برگزار می‌کنند که این مراسم در همه شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان مازندران مرسوم است.
روستاها، شاهد حضور عاشورایی و بی‌شمار مردم است.
آیین محرم هم یک جاذبه درنگاه گردشگری مذهبی بحساب می‌آید که با کمی توجه و برنامه‌ریزی می‌توان درصد قابل توجه گردشگران مذهبی را به آن جلب کرد.
آیین‌ها و رسوم فرهنگی و دینی همواره از جذابیت‌های بسیاری به‌ویژه در گردشگری برخوردار بوده است، یکی از مدخل‌های ورود به شناخت فرهنگ مردمان یک سرزمین، آیین‌های دینی آنها بوده، حتی در مطالعات گردشگری، حضور گردشگر و بازدید از آیین‌های دینی و فرهنگی که ریشه در اعتقادات مردم یک منطقه دارد، همواره از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

دانش آموز خبرنگار: آیناز آذرگون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار