اسما بصری*

پویش سراسری «به کدامین گناه؟»، فریاد آزادی‌خواهی است

رژیم صهیونیستی، نماد ظلم، بی‌عدالتی و شمر زمان در ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان، بار دیگر و در مقابل چشم جهانیان ثابت کرد کار و هدفی جز به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین ندارد و این در حالی است که تمام مجامع مدعی حقوق بشر سکوت کرده و پاسخی برای  ریختن ناحق خون این کودکان ندارند، پویش سراسری «به کدامین گناه؟»، فریاد آزادی‌خواهی همین کودکان است.

کد مطلب: ۱۳۰۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش سراسری «به کدامین گناه؟»، فریاد آزادی‌خواهی است

از دیروز تا امروز، از قیام سالار شهیدان و واقعه غم‌انگیز عاشورا تا دریدن مرزهای انسانیت در سرزمین غزه، سالها گذشته‌ است و افسارگسیختگی یزیدیان زمان و ستم اسرائیل بار دیگر تصویری از اشک و غم را در مقابل چشمان جهان ترسیم می‌کند؛ این تصویر ثابت می‌کند که این رژیم تا چه حد با عدالت و صلح بیگانه‌ است.

در این دنیا بی‌عدالتی و پلیدی شاخ و دم ندارد، خوب که نگاه کنیم مثال فراوان است! همچون رخداد عاشورا در میان تاخت‌و‌تازها، مانند صدای شلیک بر سر آلای پنج‌ساله که از شوق رفتن به کودکستان هر صبح و شب لبخند می‌زد.

عجیب نیست که مجامع به ظاهر مدافع حق و در باطن حامی تروریست سکوت‌کرده‌اند؛ چرا که اولین بار نیست، آخرین بار هم نیست. همانطور که آلا اولین کودک نبود که در میان رویاهایش به خواب رفت.

امروز و در این شب پر از سیاهی، در شب شام غریبان، حس‌ و حال کوچه‌های شهر تلخ‌تر از همیشه است؛ به ویژه اگر کوچه، کوچه‌های غزه باشد و گرگ‌طبعی لشکر ستم، کودکان و مردم آزاده را بدرد.

امسال، در مرداد ۱۴۰۱؛ روز عاشورا مصادف با روز خبرنگار شد و من و دوستان خبرنگارم با تمام مشغله‌ها شروع به نگاشتن آزادی و آگاهی می‌کنیم تا بلکه ذره‌ای به دفاع از این پویش کمک کنیم و در نشر حقایق دخیل باشیم؛ به امید روزی که صدای آزادی، تنها صدای پیروز در نبرد حق علیه باطل باشد.

*دانش‌آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار