عسل رستمی*

سری به نیزه بلند است

در زندگی همه ما انسان‌ها کسانی هستند که آنها را به عنوان الگوی خود قرار می‌دهیم، هر شخصی را با یک ویژگی رفتاری و اخلاقی انتخاب می‌کنیم و چه خوب است الگوی ما همانند پیامبران خصلت‌های برجسته‌ای مانند: از خودگذشتگی، رشادت، دلیری، جوانمردی، فداکاری و... داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سری به نیزه بلند است

مردمان سرزمین من فصل‌های سرخ و خونین زیادی را در راه دفاع از حق پشت سر گذاشته‌اند، آنها همیشه در صحنه‌های دفاع از حق در برابر ظلم و ستم استوار ایستاده و سر داده‌اند تا به دشمنان اسلام نشان دهند آسمانی شدن نه بال میخواد و نه پر، بلکه تنها دلی می‌خواهد به وسعت دل امام حسین و تنها به ندای دلشان گوش کردند و پر کشیدند.
شهادت پایان زندگی دنیوی است و تولدیست دوباره، این تولد فقط برای شهدا اختصاص ندارد و ما کسانی که شهدا در راه عشق به خدا، امنیت زندگی را هر روز صبح برایمان می‌سازند گویی که از نو متولد شده‌ایم.
ما باید بدانیم که هر صبحی را بدون صدای بمب و خمپاره از خواب بیدار می‌شویم، مردانی هستند که جان بر کف ایستادند، مبارزه کردند، مجروح شدند، دست و پاهایشان را دادند و حتی بعضی هایشان سر به نیزه شدند تا من و دیگر مسلمانان با آسایش و آرامش زندگی کنیم.
شهید حاج عبدالله اسکندری، شهیدی که سر به نیزه شد و رسالتی از جنس آگاهی، حرکت، فداکاری، دفاع و مبارزه با باطل برای ما باقی گذاشت.
زیباترین فصل دیار من شیراز فصلی است، که در حال و هوای سوگواری حسینی‌اش، شهیدی که در حماسه دفاع از حرم مطهر حضرت زینب مدافع شد و سر به نیزه داد، به دیارش شیراز بازگردانده شود.
شهید حاج عبدالله اسکندری، الگویی برای مسئولیت بیداری اسلامی ماست و ما باید سبک زندگی خویش را به ایشان نزدیک‌تر کنیم.
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است
دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است!
تیغ بارد اگر آنجا که بود جلوۀ دوست
تن ندادن ز وفا در دم خنجر عجب است‏

دانش‌آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار