مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان؛

کیفیت مشاوره در انتخاب رشته بسیار مهم است

هرمزگان(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست کمیته انتخاب رشته و هدایت تحصیلی عنوان کرد کیفیت مشاوره در انتخاب رشته بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۲۹۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت مشاوره در انتخاب رشته بسیار مهم است

محمد قویدل در این نشست از راه اندازی ۲۴ پایگاه انتخاب رشته در استان خبر داد و بر اهمیت فرایند انتخاب رشته و تاثیر آن در زندگی افراد تاکید نمود و گفت: انتخاب رشته یکی از مهمترین انتخاب های هر فرد پس از پایان تحصیلات متوسطه است. این انتخاب به دلیل تاثیر زیادی که در تعیین سرنوشت افراد دارد بایستی با دقت و حساسیت انجام شود، که مشاور در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند.

وی افزود: متاسفانه برخی از سودجویان و مشاور نماها نیز وارد بحث انتخاب رشته کنکور می شوند و با تبلیغات گسترده و کذب و انتخاب رشته نادرست آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان و خانواده های آنان وارد می کنند.

قویدل تاکید کرد: خانواده ها باید با انتخاب پایگاه انتخاب رشته مطمئن و مشاورین حرفه ای و با تجربه که زیر نظر آموزش و پرورش هستند آینده فرزندشان را تضمین نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش عنوان کرد: با وجود اینکه در مراکز مشاوره آموزش و پرورش مشاورین از بهترین نیروها انتخاب شده اند، بازرسین و ناظرین باید بر امر مشاوره و کیفیت کار مشاورین در پایگاه ها نظارت مستمر داشته باشند تا مشاوره با کیفیت هر چه بیشتر صورت پذیرد و حقی از کسی ضایع نگردد.

محمد قویدل همچنین بر انتخاب فضایی آرام برای مشاوره تاکید کرد و بیان داشت: مشاورینی که در پایگاه مدارس مستقر هستند بایستی در مکانی مناسب، خلوت و آرام و بدور از استرس کار مشاوره را انجام دهند.

وی در پایان گفت: هزینه انجام مشاوره مطابق دستور العمل اعلام شده در مرکز استان ۳ میلیون ریال، در مناطق ۲ میلیون ریال می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار