آغاز ارسال امکانات ایران به عراق از ۲۵ محرم

تهران (پانا) - سفیر ایران در عراق گفت از اول صفر زیارت اربعین شروع می‌شود و امکانات ایران برای خدمات دهی به زوار از ۲۵ محرم از مرز‌ها وارد کشور عراق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۹۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ارسال امکانات ایران به عراق از ۲۵ محرم

محمدکاظم آل صادق در نشست مشترک استانداران ایلام و واسط عراق افزود: با هماهنگی دولت عراق و وزیر کشور در حال حاضر سه مرز زمینی برای ورود زوار به عراق باز است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مرز شلمچه و چزابه و مهران باز است اضافه کرد: تا پانزده محرم نیز مرز خسروی باز خواهد شد تا فشار بر مرز مهران و زرباطیه را کاهش دهیم.

سفیر کشورمان در عراق تصریح کرد: مرز مهران و زرباطیه مرز ترانزیتی است و در این راستا لازم است در تردد زوار تسهیل ایجاد شود.

آل صادق با اشاره به اینکه استاندار کوت جهش خوبی در راستای توسعه این استان ایجاد کرده است، اضافه کرد: تقاضا داریم با توجه به فصل گرما، وسایل نقلیه فراهم شود و برای کنترل سرعت مطمئنه، ضمن نصب علایم لازم راهنمایی و رانندگی، پلیس نیز در جاده‌ها مستقر شود.

وی ادامه داد: از اول صفر زیارت اربعین شروع می‌شود و امکانات ما برای خدمات دهی به زوار از ۲۵ محرم از مرز‌ها وارد کشور عراق می‌شود.

سفیر کشورمان درخصوص فراهم کردن اتوبوس برای ایام اربعین گفت: از طرف ایران ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار تامین خواهد شد و همزمان هلال احمر نیز آماده خدمتگزاری به زوار است.

آل صادق در ادامه با اشاره به آمادگی کامل ایران برای همکاری با عراق در برگزاری باشکوه مراسم اربعین، افزود: باید تلاش کنیم بیمارستان صحرایی در زرباطیه نیز راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: هم به دلیل گرمای هوا و هم به دلیل اینکه مردم ایران دو سال از زیارت اربعین حسینی محروم بوده‌اند، امسال انشاءالله اربعین پررونقی خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار