تبریک حسینی‌بای به دانش‌آموز خبرنگاران پانا

دماوند (پانا) - یکی از خبرنگاران صداوسیما به مناسبت روز خبرنگار گفت خبرنگاری فقط یک شغل نیست، بلکه همنشینی با هم‌نوعان خود است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تبریک حسینی‌بای به دانش‌آموز خبرنگاران پانا

محمدرضا حسینی بای، زاده ۲۰ تیر ۱۳۵۱ در شهر گنبدکاووس و بزرگ‌شده در آزادشهر استان گلستان است. او که فارغ‌التحصیل لیسانس رشته تاریخ از دانشگاه تهران و از جانبازان عرصه خبری رسانه ملی است؛ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «سال ۱۳۶۵ در ۱۴ سالگی که هنوز به سن قانونی نرسیده بودم با مخالفت والدین به جنگ رفتم و در منطقه فاو بدلیل ترکش به پا جانباز شدم و در سال ۱۳۷۰ وقتی ۱۹ ساله بودم وارد دانشگاه تهران شدم. یک سال بعد از طریق یکی از دوستانم بنام علیرضا محبوب به‌عنوان خبرنگار به روزنامه کار و کارگر معرفی شدم.»

او ادامه داد: «به افرادی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند توصیه دارم که حتما علاقه‌مند به این رشته باشند. زیرا در خبرنگاری تا پای عشق نباشد کاری نمی‌توان کرد‌. تا عشق نباشد نای قلم بدست گرفتن نخواهی داشت. خبرنگاری فقط یک شغل نیست. بلکه همنشینی با همنوعان خود است. وقتی در یک مصاحبه داستان زندگی یک فرد را گوش می‌کنی، می‌توانی داستان را برای خود متصور شوی، به صورتی که انگار در همان جا دوش به دوش آن فرد بودی. یک خبرنگار نباید از خطر بترسد. باید آنقدر شجاع باشد تا همه چیز را سریع متوجه شود و باید پیگیر باشد.»

وی در پایان روز خبرنگار را به تمامی دانش آموزان خبرگزاری پانا و تمامی خبرنگاران کشور تبریک گفت.

دانش‌آموز خبرنگار: مریم ملاکریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار