رئیس آموزش و پرورش نظرآباد عنوان کرد:

کربلا سراسر مکتب علم‌آموزی است

کرج (پانا) - رئیس آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین بیان کرد کربلا سراسر مکتب علم‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کربلا سراسر مکتب علم‌آموزی است

مسعود مهران نیا، رئیس آموزش و پررورش شهرستان نظرآباد ضمن عرض خیرمقدم به مسئولین و دانش آموزان و مربیان حاضر در مراسم گفت: کربلا سراسر مکتب علم آموزی است و می‌توان از تمام افراد کربلا درسی جدید و آموزنده گرفت. مکتب کربلا تمام نشدنی است و به تنهایی برای ادامه حیات کافیست.

وی افزود: آشنایی نوجوانان ما با مکتب عاشورا امام حسین علیه السلام سبب می شود تا آنها در همین سنین درس‌های بزرگی بیاموزند. درس هایی چون انسانیت، دفاع از حق و مبارزه با ظلم. زیرا امام حسین علیه السلام با قیام خود به ما آموخت که در راه دفاع از دین حتی می شود از جان شیرین خود نیز گذشت.

مهرانیان با بیان خلاصه ای از داستان حضرت قاسم علیه السلام ادامه داد: شهادت نزد این نوجوان از عسل شیرین تر بود. این نه تنها برای نوجوانان کربلا بلکه برای نوجوانان ایرانی در زمان دفاع مقدس نیز اینگونه بود. خیلی از شهدای دانش آموز ما با همین دیدگاه زیبایی که نسبت به شهادت داشتند به میدان جنگ شتافتند و صحنه های زیبایی از دلاوری های خود را در تاریخ این سرزمین به یادگار گذاشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبیین وقایع کربلا و همینطور چرایی وقوع این قیام برای نوجوانان از وظایف اصلی بزرگترها اعم از معلمان و مربیان و همینطور اعضای خانواده است. چرا که نوجوانان امروز نیازمند علت ها و معلول های اتفاقات هستند تا آنها را درک و سپس برای خود تحلیل و تفسیر کنند و در نهایت بتوانند از آنها الگو بگیرند.

دانش آموز خبرنگار: سیده محدثه حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار