در پنجمین شب از مراسم «سینماتکیه» انجام شد؛

تجلیل سخنگوی دولت از شهاب حسینی در سینما تکیه

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با حضور در پنجمین شب مراسم «سینما تکیه» محفل عاشورایی سینمای ایران از هنرمندان عاشورایی سینمای ایران تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل سخنگوی دولت از شهاب حسینی در سینما تکیه

علی بهادری جهرمی در این برنامه که در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، از شهاب حسینی، راوی قصه و داریوش یاری، کارگردان فیلم «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه صحنه کربلا هنرمندانه‌ترین صحنه تاریخ است، یکی از دلیل مانایی واقعه کربلا را هنری بودن آن خواند و اظهار داشت: به‌واقع در واقعه کربلا به این فرموده حضرت زینب (س) پی می‌بریم که در عاشورا جز زیبایی ندیدم. حقیقتا اینگونه است که اگر با چشم دل نگاه کنیم، هیچ چیز جز زیبایی در کربلا وجود ندارد، چون تمام نور در مقابل ظلمت قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه عاشورا عاشقانه‌ترین صحنه تاریخ است، افزود: هرچه در این واقعه رخ می‌دهد فقط عشق است و این عشق است که باعث شده تا در طول سال‌ها، انسان‌های متمادی عاشق و شیدای امام حسین (ع) باشند.

سخنگوی دولت در ادامه صحبت‌های خود گفت: هر هنری که با عاشورا خود را پیوند داده، ماندگار شده است و هنرمندانی که با این واقعه بزرگ خود را به‌گونه‌ای پیوند زدند، بسیار زیرک و دانا بودند که در زمینه عاشورای حسینی کاری انجام داده‌اند و نقش‌آفرین بودند.

وی اظهار کرد: واقعا از صمیم دل می‌گویم که به تمام هنرمندان و افرادی که در راه حسین‌ابن علی (ع) گام برداشته‌اند، حسادت می‌کنم و امیدوارم این هنرمندان به مدد آقا امام حسین(ع) شفیع ما در دنیا و آخرت باشند.

بهادری جهرمی افزود: برگزاری این محفل عاشورایی تحت عنوان «سینماتکیه» که به مرور و اکران این‌دست آثار می‌پردازد می‌تواند ادای دینی نو و متفاوت به آستان اباعبدالله الحسین (ع) باشد که انتظار می‌رود نه به مثابه یک رویداد مقطعی، بلکه به شکل یک فرایند ادامه‌دار به آن نگاه و پرداخته شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: نگاه دولت مردمی به هنر هفتم نیز یک نگاه فرادستگاهی و ملی‌ست که دقیقا شکل‌گیری هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی از همین نگاه نشات می‌گیرد. همچنین پروژه‌های خوبی زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی در حال نگارش است که خوشبختانه طبق تقویم زمانی در نظر گرفته شده، انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار