سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

هدف از برگزاری سوگواری « احلی من العسل» شناخت بیشتر اهل بیت (ع) است

ساری (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در دهمین سوگواره احلی من العسل هدف از برگزاری این مراسم را شناخت بیشتر اهل بیت (ع) بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری سوگواری « احلی من العسل»  شناخت بیشتر اهل بیت (ع) است

مجتبی رضانژاد، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و عرض خیرمقدم به دانش‌آموزان و مسئولان حاضر در این مراسم عنوان کرد: همه اذعان داریم اهل بیت در کنار قرآن دو سرمایه بزرگ ما مسلمانان و شیعیان است و ما باید در عمل قدردان این سرمایه بزرگ معنوی باشیم.
وی اضافه کرد: وظیفه ما در قبال اهل بیت، شناخت این خانواده شریف است و آن روز که اهل بیت را به درستی بشناسیم با غم آنان غمگین می‌شویم و در شادی آنان شاد خواهیم شد.
رضانژاد در خصوص هدف برگزاری این مراسم گفت: این مراسم با هدف شناخت بیشتر شما با اهل بیت (ع) و به ویژه قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) است.

او خاطرنشان کرد: این همایش با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوان سیزده‌ساله دشت کربلا برگزار شد. در حماسه عاشورا وقتی نوجوان سیزده‌ساله از شهادت به‌عنوان طعمی شیرین‌تر از عسل یاد می‌کند نشان‌دهنده اوج عزت و شهامت او بوده و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین معرفتی آشنا شود.

گفتنی است سوگواره "احلی من العسل" به صورت سراسری در روز ششم ماه محرم برای گرامیداشت شهادت حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) در صحرای کربلا برگزار می‌شود.

این سوگواره با مشارکت پرشور دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران در مصلای امام خمینی مرکز استان برگزار شد و اجرای سرود توسط گروه سرود اتحادیه دانش‌آموزان، مداحی، مرثیه خوانی و سینه‌زنی توسط دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های استانی این مراسم بود.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار