مدیرکل آموزش و پرورش البرز در سوگواری ملی احلی من العسل:

تمامی حوادثی که در تاریخ اسلام است، همه و همه در حادثه عاشورا خلاصه شده‌اند

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در سوگواری ملی احلی من العسل عنوان کرد تمامی حوادثی که در تاریخ اسلام است همه و همه در حادثه عاشورا خلاصه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تمامی حوادثی که در تاریخ اسلام است، همه و همه در حادثه عاشورا خلاصه شده‌اند

آیین سوگواره ملی احلی من العسل، با هدف نهادینه کردن فرهنگ ولایت مداری و معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان دشت کربلا به ویژه حضرت قاسم علیه السلام، امروز در کانون امام علی استان البرز با حضور علی حجرگشت، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان، سردار فتح اللهی معاونت پرورشی و فرهنگی البرز، مسئولین و سرداران استانی و مربیان و پیشتازان به همراه جمعی از دانش آموزان برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این مراسم ضمن تسلیت ایام الله محرم و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان عنوان کرد: همه حوادثی که در تاریخ اسلام است، از زمان بعثت نبی مکرم اسلام و اتفاقاتی که در طول ۲۳ سال تلاش های بی وقفه ایشان اتفاق افتاد تا زمان امیر المومنین و جنگ های ایشان با کفر، همه و همه در حادثه عاشورا خلاصه شده اند.

وی افزود: حادثه عاشورا همه این موارد را در بر می‌گیرد. کفر ، مظلومیت، جنگ در راه خدا و شهادت. از طفل صغیر شش ماهه امام حسین علیه السلام گرفته تا افراد پیر و جوان در کنار سالار شهیدان پیکار کردند.

حجرگشت یادآوری کرد: ما باید به خاطر بسپاریم که این حادثه فراموش نشدنی تنها مربوط به کربلا و عاشورا نیست. بلکه در جامعه امروز نیز باید به درس هایی که امام حسین علیه السلام و عاشورا به ما آموخت به شکل بهتر و وسیع تری پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز همچنین با یادآوری شهادت مظلومانه نوجوان کربلا حضرت قاسم علیه السلام بیانگر شد: شاید بسیاری احساس کنند مبارزه، قیام و ادای تکلیف فقط برای افرادی است که دارای منصب یا مقام مادی بالایی هستند یا به بلوغ جسمی و فکری رسیده باشند و تنها این افراد باید به وظایف خود عمل کنند، اما داستان کربلا نشان می‌دهد که هر کس با هر سن یا هویتی که با حسین ابن علی بود ، به تکلیف دینی خود عمل کرد. هنگامی که امام حسین علیه السلام از نوجوان سیزده ساله سوال کردند که مرگ در نگاه تو چیست، ایشان فرمود: تعبیر زیبای احلی من العسل که سعادتی است حتی شیرین تر و گواراتر از طعم عسل.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم با شناختی که نسبت به فرهنگ اهل بیت و حسینی داریم و با الهام گرفتن از معارف عمیق و عظیم کربلا به معرفت گرانبهایی برسیم.

در بخش هایی دیگر از این سوگواره ملی، مسئولین استانی، مربیان و دانش آموزان با حضور مادر گرانقدر شهید رضا پناهی که از دانش آموزان شهید ناحیه است با اجرای دیگر برنامه ها همچون تئاتر، سرود و نوحه خوانی در پیشگاه حضرت سید الشهدا عزاداری کردند.

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار