در گفت‌وگو با پانا:

محمد پنجعلی: پرسپولیس یک مهاجم چهارچوب‌شناس کم دارد

تاج به کجا وصل است که تائید شده است/ دلالان در فوتبال ما جولان می دهند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم یک مهاجم چهارچوب شناس و گلزن کم دارد و در صورت رفع این نقیصه، سرخپوشان مدعی اصلی قهرمانی هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
محمد پنجعلی: پرسپولیس یک مهاجم چهارچوب‌شناس کم دارد

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت پرسپولیس‌گفت: «از گوشه و کنار می‌شنوم که می‌گویند پرسپولیس کهکشانی است. این لقب سازی‌ها درست نیست و فقط تیم را تحت فشار قرار می‌دهد. مگر چه بازیکنی جذب کردیم که این حرف ها را می‌زنند. بیشتر بچه هایی که گرفتیم، در پرسپولیس بودند و سابقه دارند. بقیه هم که از همین بازیکنان داخلی ما بودند و در ایران بازی کردند. اما واقعا تیم خوبی جمع کردیم و یکی دو تا فوروارد چهارچوب شناس جذب کنند، می‌توانیم به عنوان مدعی اصلی باشیم. این تیم نیاز به حمایت دارد. درست است که جذب مهاجم خیلی طولانی شد و حتی الان دیر هم هست اما چاره‌ای نیست و مدیریت هم تقصیر ندارد. این قدر دلالان سنگ‌اندازی می‌کنند که نمی‌شود کاری کرد. واقعا آنها فوتبال ما را اسیر خود کرده‌اند و جولان می‌دهند. کسی نیست جلوی این دلالان را بگیرد.»

وی افزود: «با همه این اوصاف معتقدم باید تیم هماهنگ باشد. سال‌های قبل هم ما همیشه بازیکنان خوب و بزرگ می‌گرفتیم اما قهرمان نمی‌شدیم. مهم این است که یکدل و هماهنگ و متحد باشیم تا به معنای واقعی تیم باشیم. مهم نیست چه کسی بازی می‌کند و باید برای موفقیت تلاش کرد. کادر فنی هم در تلاش است تا با تغییراتی که داشته، به موفقیت برسد. همیشه اگر بخواهید از هرتیمی انتقاد کنید، راه باز است و به بهترین تیم های دنیا هم می‌شود نقد داشت. ما پیشکسوتان باید هوای تیم را داشته باشیم و خدای ناکرده حرفی نزنیم که پرسپولیس دچار حاشیه شود. این تیم بازیکنان خیلی خوبی دارد و باید به بچه ها روحیه بدهیم. مطمئن باشید آنها هم می‌خواهند در سال جام‌جهانی بهترین عملکردشان را نشان دهند تا در فهرست نهایی تیم‌ملی باشند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «شما نباید زیاد از باشگاه‌های ما توقع داشته باشید. تیم ملی را نگاه کنید. این تیم برای یک کشور است و همه دوستش دارند. ببینید چه بلایی سر این تیم آوردند. واقعا باکارهایی که کردند، دشمن شاد شدیم. بعد ادعا می‌کنند که عرق ملی دارند و تعصب دارند و فلان. مگر کسی پیدا می‌شود که چنین بلایی سر تیم ملی بیاورد. این فدراسیونی‌ها این کاره نیستند و تحمیلی هستند. فدراسیون ما روی هواست و کسی نیست پاسخگوی این وضعیت اسفناک شود. فقط برای رسیدن به منافع شان تیم ملی را دوشقه کردند و شکاف انداختند. هیچ دشمنی نمی‌توانست چنین بلایی سر تیم ملی بیاورد که اینها کردند. کاری کردند که بازیکنان علیه هم موضع‌گیری کردند. جو و اتحاد تیم ملی را به هم ریختند. الان بهترین و حساس‌ترین موقعی بود که تیم ملی نیاز به متحدشدن داشت. بچه‌ها هم واقعا یکدل بودند که تیم ملی به جام جهانی رفت. اگر نبودند این اتفاق نمی‌افتاد.»

محمد پنجعلی گفت: الان هم عده ای که این افتضاحات را به بار آوردند و باعث مسخره شدن فوتبال ما شدند، دارند برمی گردند. من نمی دانم این تاج به کجا وصل است که بعد از آن همه شاهکار، تائید می شود. اینها اگر مشکلی نداشتند، چرا بیرونشان کردید؟ اگر مشکل دارند، چطور تائید صلاحیت می شوند؟ مگر ما غیر از این آقایان مدیر نداریم؟ همین الان من می توانم یک لیست 50 نفره برای مدیریت فوتبال بنویسم که صددرصد عملکردشان بهتر از اینها خواهد بود. همه ی اینها با رابطه وارد فوتبال شدند. اینها کجای فوتبال بودند؟ ولی متاسفانه صدمه اش را فوتبال و مردم می بینند. کجای دنیا این همه مدیرعوض می کنند. پس ثبات مدیریتی چه می شود. فوتبال ما دولتی است و هزار سال است که می خواهند باشگاه ها را خصوصی کنند. دروغ می گویند. این دولتی بودن برایشان نان و آب دارد. تیم های پرسپولیس و استقلال زمین تمرین ندارند. استادیوم پیشکش. در حالی که با این همه هوادار و سرمایه ی مادی و معنوی باید استادیوم خصوصی هرکدامشان داشتند.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم تاج و دوستانش چطور تائید شدند. اما واقعا روی آن قرارداد ویلموتس تنها نبود. همه خوردند و بردند که صدایش را در نمی‌آورند. باید همه آن مقصران را شفاف و روشن دادگاهی کنند و در تلویزیون پخش شود تا مردم ببینند. خیلی‌ها پشت این قضیه هستند وگرنه یک نفر نمی‌تواند این همه افتضاح به بار بیاورد و کسی هم دنبالش نکند. تیم ملی عشق مردم است. مردم با این تیم زندگی می‌کنند و دوست دارند در جام‌جهانی بدرخشد. اسکوچیچ را هم در این بلبشو می‌خواستند بردارند تا بتوانند گزینه خودشان را بیاورند. او نباید جابجا می‌شد. با این تصمیم تیم ملی را دشمن شاد کردند. این فدراسیونی‌ها 4 تا بازی تدارکاتی نمی‌توانند جور کنند و از برنامه‌ریزی روزانه عاجزند. تیم باید در بازی تدارکاتی تحت فشار باشد تا نقص‌هایش بیرون بزند. مگر می‌شود تیم ملی بدون بازی تدارکاتی به جام‌ جهانی برود؟ اینها ایرانی نیستند و واقعا من شک دارم. این بچه ها را درگیر کردند و شکاف انداختند.»

وی افزود: «همه امید داشتیم تیم با آرامش صعود کند به مرحله بعد اما خدا کند زنگ تفریح نشویم. بچه ها انشالله همدل شوند و برای اعتلای نام ایران و پرچم کشورمان بجنگند. بچه ها همیشه نشان دادند، در شرایط سخت می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. فوتبالشان سطح خوبی است و اکثر بچه ها در فوتبال اروپا تمرین و بازی می‌کنند. اعتقاد ندارم بچه ها دنبال توطئه بودند. بالاخره آنها هم تحت تاثیر قرار گرفتند و شاید حرکاتی کردند. باید این مسائل درون تیم مدیریت می‌شد که نشد. خیلی بد بود که جریانات داخلی تیم ملی رسانه‌ای شد. این نشان می‌دهد داخل تیم مدیریت وجود ندارد. همان طور که در فدراسیون مدیریت خوبی نشد و بچه های کمیته فنی را جلو انداختند تا برکناری اسکوچیچ را گردن آنها بیاندازند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار