قاضی شهریاری: در سیل امام زاده داوود ۲۳ کشته و ۲ مفقودی داریم

تهران (پانا) - سرپرست دادسرای جنایی تهران با اشاره به وقوع سیل در امام زاده داوود، گفت اجساد ۲۳ نفر از خانواده‎ هایی که اعلام گزارش مفقودی را ثبت کرده‌اند از طریق آزمایش DNA شناسایی و تعدادی از اجساد تحویل خانواده‌هایشان شده است و مابقی نیز در حال تحویل است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
قاضی شهریاری: در سیل امام زاده داوود ۲۳ کشته و ۲ مفقودی داریم

به گزارش قوه قضاییه، محمد شهریاری با بیان اینکه براساس آخرین آمار منتشر شده و بر پایه جست‌وجوها در سیل امامزاده داود (ع) ۲۵ خانواده با حضور در کلانتری امامزاده داود (ع) و اداره چهارم پلیس آگاهی تهران نسبت به فقدان عزیزانشان گزارش مفقودی آن‌‎ها را اعلام کردند، اظهار کرد: تا این لحظه، اجساد ۲۳ نفر از خانواده‎ هایی که اعلام گزارش مفقودی را ثبت کرده‌اند از طریق آزمایش DNA شناسایی و تعدادی از اجساد تحویل خانواده‌هایشان شده است و مابقی نیز در حال تحویل است.

وی افزود: بر پایه اعلام گزارش مفقودی خانواده‌ها در خصوص سیل کن، اجساد ۲ خانواده تاکنون کشف نشده و تلاش‌های شبانه روزی برای شناسایی و کشف این ۲ جسد نیز در پایین دست امامزاده داود (ع) در رودخانه سولقان در حال انجام است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر بیشتر بودن آمار تعداد کشته شده‌های سیل کن و اینکه عنوان شد برخی از کشته شدگان این حادثه از اتباع خارجی هستند و مسئولان پیگیر شناسایی این افراد نیستند، گفت: پس از اعلام رسمی و گزارش اداره آگاهی برای ۲۵ نفر اعلام مفقودی به ثبت رسیده است و تاکنون تعداد این آمار اعلام مفقودی از سوی خانواده‌ها افزایشی نداشته است. آمارهای برخی رسانه‌ها در مورد عدد بالای کشته‌ها و مفقودی‌های حادثه اصلا درست نیست.

وی افزود: در حادثه سیل کن هیچ جسد مکشوفه‌ای وجود ندارد که هویت آن احراز نشده باشد، لذا هویت تمام اجساد کشف شده شناسایی شده و تحویل خانواده‌ها شده است یا تشریفات قانونی برای تحویل آن‌ها در حال انجام است.

شهریاری با بیان اینکه چند نفر از اجساد شناسایی شده متعلق به اتباع کشور افغانستان است، گفت: پیکر این ۵ نفر با اعلام خانواده‌هایشان شناسایی و از طریق آزمایش دی ان ای به آن‌ها تحویل داده شده است.

وی افزود: فردی با مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های کشور انجام داده بود و مدعی شده بود که جسد یکی از اعضای خانواده‌اش تاکنون کشف و شناسایی نشده است که با پیگیری‌های لازم این فرد صبح امروز با مراجعه به سازمان پزشکی قانونی تهران پس از انجام آزمایش دی ان ای جسد عضو خانواده‌اش به نام محمد پیشدادی فرزند محمد علی را شناسایی و تحویل گرفت.

سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه هویت تمام اجساد ۲۳ نفر احراز شده است، تصریح کرد: برخی از اجساد تحویل خانواده‌هایشان شده و مابقی نیز در حال انجام فرایند تحویل به خانواده متوفیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار