قاشم جعفرزاده:

معلمان‌ درس‌های عاشورا را به نسل‌های آینده منتقل کنند

اردبیل (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت معلمان در تربیت نسل شجاع و عاشورایی شایسته است درس‌های این مکتب انسان‌ساز را به شایستگی منتقل کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان‌ درس‌های عاشورا را به نسل‌های آینده منتقل کنند

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در اجتماع عاشورایی فرهنگیان اردبیل در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: معلمان طلایه‌داران انتقال پیام و فرهنگ غنی عاشورایی هستند که با بهترین روش سعی دارند تا آموزه‌های نهضت خون‌بار سیدالشهدا (ع) را منتقل کنند.

وی از کربلا به عنوان دانشگاه و مدرسه انسان‌ساز یاد کرد و گفت: بعد از قرن‌ها به حکم تعظیم شعائر دینی، اجتماع مردم را در عرض ارادت به سیدالشهدا شاهد هستیم و این عزاداری‌ها مبنای عقلی، شرعی، دینی و حتی سنت پیامبر را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: عده‌ای سعی می‌کنند تا با طرح شبهات بی‌پایه و اساس نوجوانان و جوانان ما را در شناخت فرهنگ عاشورایی دچار انحراف کنند در حالی که معلمان در این عرصه با نقش‌آفرینی اصلی می‌توانند تربیت دینی و اعتلای هویت ارزشی را در جامعه به عنوان یک موضوع اساسی مد نظر قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: زبان قرآن، زبان قابل فهم برای همه مردم است و در این کتاب سخن از اسطوره، داستان و قصه نیست بلکه خداوند متعال با طرح زندگی ائمه و انبیای الهی سعی می‌کند تا نبرد حق و باطل را جلوه‌ای متفاوت داده و پیروی حق بر ناحق و علم و دانش را بر جهل برجسته کند.

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از صحنه صحنه حادثه کربلا درس وفا، تکریم خانواده، عشق به همسر، حق‌جویی، آزادگی و حریت را یاد بگیریم تا برای نسل‌های آینده نیز بتوانیم این مفاهیم را بازگو کنیم.

وی ادامه داد: امروز فرهنگیان در پاسخ به ندای هیهات منه‌الذله مولای خود امام حسین (ع) در مصلا جمع شدند تا دست بیعت با سیدالشهدا را داده و از هرگونه خودپرستی و دیگرپرستی و رفتن به زیر بیرق طاغوتیان حذر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: در کنار نظام آموزش و پرورش، زنان و مردان ما باید در تربیت نسلی اندیشمند، فرهیخته، فکور، شجاع و در عین حال با درایت وارد عرصه شده تا زمینه برای اعتلای نسل آینده فراهم آید.

جعفرزاده مکتب امام حسین (ع) را مملو از محبت، عشق به خوبی‌ها و دلدادگی به آزادیخواهی توصیف کرد وگفت: در این فرهنگ باید نسلی شجاع و آگاه به زمان تربیت شود که ما نیز آمادگی داریم با برگزاری نشست‌های علمی و فرهیختگی با معلمان زمینه و بستر این تربیت و تعالی ارزشمند انسان‌ساز را مهیا کنیم.

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم در اجتماع عاشورایی فرهنگیان اظهار کرد: معلمان که در عرصه علم و معرفت‌افزایی پیشگام هستند، با برگزاری این آیین و اقامه عزا در حقیقت تجدید بیعتی شایسته با مکتب امام حسین (ع) کردند تا در تربیت نسل آینده از آموزه‌ها و درس‌های عاشورا بیشتر بهره بگیرند.

وی به برگزاری شایسته این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مراقبت از دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با پرچم‌داری گروه‌های وهابی و ضد دینی سعی می‌کنند تا عزاداری مردم را در ماه محرم امسال کم رنگ جلوه دهند در حالی که در نخستین روز از ماه محرم فرهنگیان در عزاداری باشکوه حسینی سنگ تمام گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: بعد از گذشت قرن‌ها این مکتب انسان‌ساز همچنان زنده و بالنده است و روز به روز نیز بر تجلی آن افزوده می‌شود که شایسته است با الهام از سیره انبیا و اولیای الهی به ویژه حرکت حیات‌بخش سیدالشهدا (ع) تمام فضائل اخلاقی و رفتاری را برای نسل‌های آینده بازگو کرده و اعلام کنیم که شهید کربلا کشتی نجات و چراغ هدایت بشریت است.

صفری تشنگی بشریت امروز را در بهره‌مندی از معارف کربلا یادآور شد و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر و انجام سایر فرائض دینی در این حماسه تاریخی جلوه‌ای متفاوت یافته و قطعه حرکت‌های انسان‌ساز و هدایتگر به همت معلمان و همراهی خانواده‌ها شکل خواهد گرفت.

در این اجتماع عاشورایی فرهنگیان عسگر شاهی از فرهنگیان پیشکسوت و شاعران عاشورایی، شعرخوانی کرده و مداحی و مرثیه نیز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار