معرفی طرح پاکبانان محرم اردبیل به‌عنوان الگوی ملی

اردبیل (پانا) - معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت طرح پاکبانان محرم اردبیل به‌عنوان الگوی ملی معرفی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی طرح پاکبانان محرم اردبیل به‌عنوان الگوی ملی

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر جریان بازدید از عمارت موزه شهرداری اردبیل گفت: پاکبانان محرم که در اردبیل به شایستگی اجرا شده، به عنوان الگوی ملی برای حفاظت از محیط زیست سالم شهری معرفی می کنیم.

وی اظهار کرد: استان اردبیل نه تنها در عزاداری ماه محرم بلکه در الگوسازی برنامه‌های زیست محیطی همواره پیشتاز بوده و سعی کرده تا با حرکت‌های مردمی در این حوزه موفق عمل کند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست و در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم تا از حراست‌های مؤثر فرهنگی در حفاظت از محیط زیست پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم و این حرکت‌ها را به عنوان الگویی موفق و مؤثر معرفی کنیم.

مرادی گفت: استان اردبیل نیز در کنار برگزاری آیین عزاداری‌های پرشور ماه محرم، در چند سال اخیر با طرح «پاکبانان محرم» حرکتی ارزشمند آغاز کرده تا همه را متوجه اهمیت محیط زیست کند.

وی ادامه داد: این کار نیاز به تبلیغ و حرکت‌های حمایتی رسانه‌ای دارد و قطعا سعی ما بر این است تا طرح شایسته پاکبانان محرم را که از اردبیل شروع شده به عنوان یک الگوی ارزشمند ملی معرفی کرده و در سراسر کشور چنین اقدامات مؤثری رقم بخورد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: انتظار داریم هیئت‌های عزاداری در شهر‌های مختلف در کنار پاسداشت شعائر دینی و ارزشی، در حفاظت از محیط زیست سالم شهری پیشقدم شده و حرکت‌های مؤثری را در صیانت و حفاظت از محیط زیست شاهد باشیم.

مرادی گفت: شعاری که در این حرکت فرهنگی نمود پیدا کرده «از سبلان تا خلیج فارس» نشان‌دهنده دلسوزی همه جوانان و اقشار مختلف مردم به سرزمین ایران است تا شاهد سلامت و پاکیزگی این دیار عاری از هرگونه آلودگی‌های پیرامونی باشیم.

وی تصریح کرد: ما امروز به محیط زیست سالم نیازمند هستیم که قطعا این حرکت مبتنی بر حفظ سلامت فضای پیرامونی و مردمان ساکن در شهر‌ها و روستاهاست که با الگو قرار دادن روش‌های علمی و به شکل بومی می‌توان به تقویت این مؤلفه‌های ارزشمند کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار