مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران:

نقطه عطف فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، متضمن یک فن تخصصی در آینده شغلی‌ دانش‌آموز است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و‌ پرورش شهرستان‌های استان تهران، نقطه عطف فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را، متضمن آموزش به یک فن تخصصی برای آینده شغلی و زندگی شخصی دانش‌آموز معرفی کرد که در دوران مدرسه و‌ توسط مربیان سازمان دانش‌آموزی باید کاملا مهندسی‌شده، علمی و کاربردی، هدفمند پیگیری و‌ اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۲۹۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نقطه عطف فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، متضمن یک فن تخصصی در آینده شغلی‌ دانش‌آموز است

نشست مسئولان سازمان دانش‌آموزی مناطق ۲۱گانه شهرستان های استان تهران در اداره کل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور مسئولین سازمان دانش‌آموزی این مناطق و حسین سعیدی یکتا مدیر سازمان دانش‌آموزی آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

حسین سعیدی‌یکتا، مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های تهران در این نشست ضمن عرض خیرمقدم به کلیه مسئولین مناطق بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی، حوزه‌ای بسیار وسیع در راستای اهداف تربیتی مدارس و چارچوب‌های مختلف از جمله ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و‌ حتی سیاسی، همراه با حرکت و‌ پویایی است؛ دامنه وسیع فعالیت در این سازمان نیازمند بررسی‌های چالشی اندیشمند، هدفمند و‌ مشارکتی خواهد بود؛ به این منظور برگزاری این گونه نشست‌ها، قطعا ارتقا کیفی و‌عملکردی بهینه را برای سازمان و در ابعاد کوچک‌تر مدرسه و دانش‌آموز به ارمغان خواهد آورد.

مربیان و‌ دانش‌آموزان فعال با توانمندی‌های ویژه شناسایی شوند

وی‌ بر تقویت و شناسایی ظرفیت‌های آموزشی، تربیتی نیروهای سازمان دانش‌آموزی به منظور استفاده اختصاصی توسط مسئولین سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد و افزود: لازم است تعداد مربیان و‌ دانش‌آموزان فعال با توانمندی‌های ویژه، شناسایی و آموزش‌های خاص به آنان ارائه و در مسیر تحقق آرمان‌ها و اهداف مهم سازمان قرار گیرند؛ ضمن اینکه تقدیر و تشکر این دانش‌آموزان و مربیان به صورت جدی در دستور کار استان قرار گیرد، تا انگیزه‌بخشی در فعالیت‌های سازمان حفظ شود و در جریان باشد.

دانش‌آموز خبرنگار پانا، بازتاب اخبار مدارس

سعیدی یکتا، با نگاه ویژه اقتصادی به تشریح فعالیت‌های خبرگزاری پانا پرداخت و اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در مدارس باید کاربردی ارائه شود؛ دانش‌آموز در حوزه پانا باید در آینده بتواند از استعداد خود در قالب درآمدزایی استفاده کند و به این صورت زمینه اشتغال در این حوزه برایش فراهم شود، این دانش‌آموزان در مدارس باید بسیار فعال عمل کنند و بازتاب خبری مدارس را پوشش کامل دهند، مسلما بستر آموزشی برای آنان در جهت تقویت نوشتاری و‌ فنون خبرنویسی فراوان باید ارائه شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه این جلسه به برنامه‌های ابتکاری و پیش‌رو در سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: یکی از ابتکاراتی که بسیار ارزشمند خواهد بود، کشف استعدادهای مجری‌گری است، برای این امر می‌توان گروه‌های واسطه و‌ متخصص را دخیل کرد تا گام‌هایی از آموزش و اجرای این‌گونه برنامه‌ها را انجام دهند و به صورت جشنواره‌‌ای به صورت کاملا سیستمی و هدفمند و کلاس‌های خصوصی ادامه داد، تا دانش‌آموز در آینده هم بتواند در صورت دارا بودن این استعداد از آن استفاده کند و در مسیری روشن، به شکوفایی و موفقیت برسند.

وی در زمینه اجرایی شدن بهتر این طرح مطرح کرد: لازم است دستورالعمل‌هایی اجرایی، تهیه و تدوین شود و کاربردی از بطن مدرسه توسط دانش‌آموزان، مهارت‌ها تخصصی تقویت شوند، در واقع ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی در جهت تربیت اجتماعی و اقتصادی دانش‌آموزان به کار گرفته شود.

رسالت سازمان دانش‌‌آموزی آشنایی و شناخت شخصیت‌های مهم جامعه توسط دانش‌آموز

این مقام مسئول در بخشی دیگر از این جلسه هم‌اندیشی، خبر از اجرای و برنامه‌ریزی جهت طرحی با عنوان «طرح۳۱۳» که به صورت مرکزی ارایه و اجرایی خواهد شد، در این طرح مقرر است ۳۱۳ نفر از افراد شاخص اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و‌غیره شناسایی و به دانش‌آموزان در قالبی متنوع و نو معرفی شوند تا دانش‌آموزان با این شخصیت‌ها ضمن آشنایی، برای ارتقا و‌کمال شخصیتی خود، انس و الفت بگیرند و فرایند الگوبرداری با شناخت صورت گیرد، به طور کلی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان دانش‌آموزی، آشنایی عمیق و اصولی با این شخصیت‌ها است، از تمام شما مسئولین محترم مناطق هم درخواست می‌کنیم زمینه‌هایی لازم را در راستای این طرح و شناخت و شناسایی این شخصیت‌ها حتی در مناطق خود فراهم و پیگیری کنید.

در بخش‌هایی از این نشست، کلیه مسئولین سازمان مناطق۲۱ گانه شهرستان های استان تهران، به طرح صحبت‌ها، انتقادات، پیشنهادات و شناختی کلی از منطقه خود پرداختند مقرر شد برگزاری حداقل یک جلسه آنلاین در ماه و یک جلسه حضوری هر دوماه یک‌بار به صورت گردشی در مناطق مختلف برگزار شود و بدین وسیله با روند اجرایی اهداف و ظرفیت‌های مناطق هم آشنایی صورت گیرد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار