امدادرسانی به ۳۰۴ نفر در سیل استان‌های جنوبی

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 304 نفر متاثر از سیل در 4 استان جنوبی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ۳۰۴ نفر در سیل استان‌های جنوبی

مهدی ولی‌پور درباره امدادرسانی به مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب و جنوب شرقی کشور گفت پس از دریافت هشدار قرمز آب و هوایی از سوی سازمان هواشناسی که در آن برای برای سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وضعیت خطرناک جوی را پیش‌بینی کرده بود، تیم‌های سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند. هواشناسی برای برخی از استان‌های شمالی و غربی کشور شامل مناطقی از تهران، خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم، البرز، یزد، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و اصفهان نیز هشدار زرد رنگ مخاطرات جوی را صادر کرده است.

وی با بیان اینکه امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: به مراکز امداد و نجات هوایی در سطح کشور نیز اعلام آماده‌باش شد و بالگردهای امدادی نیز در استان‌های در معرض خطر مستقر شدند. با مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اطلاعاتی را در خصوص احتمال وقوع سیلاب تبادل کردیم. نقشه مربوط به تغییرات جوی در کشور و مناطق در معرض آسیب تهیه شد. با سازمان هواشناسی در خصوص دریافت سریع‌تر هشدارها هماهنگی انجام دادیم تا بتوانیم در زمان مناسب برای پاسخگویی به بحران آماده باشیم.

ولی‌پور تصریح کرد: انبارهای امدادی از تجهیزات اسکان، زیستی و مواد قضایی تقویت شدند و با توجه به تجارب سال‌های گذشته اماکن اسکان اضطراری نیز پیش‌بینی شده است. آمادگی تجهیزات لجستیکی و تخصصی سیلاب برای ارائه خدمات امدادی به مناطق احتمالی آسیب‌دیده نیز بررسی شده است و وضعیت بارشی در استان‌های جنوبی کشور را از طریق کشیک سازمان بررسی می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در عملیات‌های انجام شده ۹۸ نیروی عملیاتی در قالب ۲۷ تیم در مناطق متاثر از سیل حضور دارند. اکنون مناطقی در چهار استان سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان و کرمان متاثر از سیلاب بودند که در این استان‌ها به ۳۰۴ نفر امدادرسانی شد و ۱۰۳ نفر اسکان اضطراری اسکان داده شدند. همچنین یک نفر به مرکز درمانی منتقل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار