واکنش به واگذاری قطار متروی تهران به قم و کرج بدون اجازه شورای شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به واگذاری چند واگن قطار متروی تهران به دو شهر قم و کرج متذکر شد که این اقدام بر‌خلاف اختیارات شهرداری تهران بوده و باید این واگذاری به تصویب شورای شهر رسیده و اجازه رسمی از شورا گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش به واگذاری قطار متروی تهران به قم و کرج بدون اجازه شورای شهر تهران

سید جعفر تشکرى هاشمى در هشتاد و یکمین جلسه علنى شورای اسلامى شهر تهران گفت: ما در شورا و شهرداری یک جمع هستیم که قرار بود ٢١ نفر نباشیم، بلکه ٢٢ نفر باشیم و به عبارتى، شورا و شهرداری یک خط کلامی و یک رسالت را دنبال کنند تا با کمک و یاری یکدیگر در مسیر هم‌افزایی گام بردارند.

وى با تأکید بر اینکه باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم، افزود: در این صورت با مدل منطقی و پرهیز از هرگونه خشونت کلامی، مسائل و مشکلات شهر و شهرداری را به منظور ارتقای کیفیت زندگى شهروندان برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران با اعلام اینکه همه ما چه در شورا و چه در شهرداری، تلاش می کنیم تا نقایص و مشکلات را برطرف کنیم، یادآور شد: مسلماً هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که بی‌خطاست و حتماً در مسیر حرکت، اشکالات و ایراداتی وجود دارد که باید هر دو طرف، نهایت تلاش خود را در جهت رفع آنها به کار گیرند.

تشکرى هاشمى با اشاره به اینکه شورای شهر، نقش مهمی در ریل‌گذاری و شناسایی مسیری که مقصد آن، تعالی شهر و شهرداری است ایفا می‌کند، تاکید کرد: ما در شورای شهر وظیفه داریم تا با نظارت دقیق، از مسیری که برای خدمت به مردم ترسیم کرده‌ایم، خارج نشویم و از این رو، نهادینه کردن این فرهنگ و طرز نگاه در شهرداری و در مجموعه همکاران شورا و سایر بخش‌ها، ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید با اندک مسئله‌ای خشم‌مان شعله‌ور شود بلکه باید حرف‌های همدیگر را خوب بشنویم، ادامه داد: با تشکیل جلسات مشترک بین شورا و شهرداری، می‌توانیم بخش قابل توجهی از مسائل را برطرف کنیم و این مدل منطقی، یکی از بهترین راه حل‌های رفع مشکلات از طریق تقویت فضای تعامل فی‌مابین شورا و شهرداری به بهترین حالت ممکن است.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به واگذاری چند واگن قطار متروی تهران به دو شهر قم و کرج نیز متذکر شد: مطلع شده‌ام که شهرداری تهران در نظر دارد به شهرهای قم و کرج، قطارهایی را برای انجام تست‌های گرم و سرد امانت بدهد در حالی که پیشتر هم به آقای فروزنده گفته‌ام که این کار بر خلاف اختیارات شهرداری تهران است.

وی با استناد به مواد ٥٥ و ٥٦ قانون شهرداری‌ها افزود: بر اساس این دو ماده واحده، اگر قرار باشد که دارایی‌هایی شهرداری تهران، چه به صورت امانت و چه به صورت دائم به شهر دیگری واگذار شود، بی‌شک این اقدام باید به تصویب شورای شهر برسد و اجازه رسمی از شورا گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود که متروی تهران به سختی مأموریت ذاتی خود را نیز انجام می‌دهد، از این اقدام شهردارى تهران، انتقاد کرد و ادامه داد: مطلع شدم که وزارت کشور جلسه‌ای را برگزار کرده و قرار است در روز جاری، پیگیر اختصاص یک رام قطار از خط متروی فرودگاه مهرآباد به شهر قم باشد و البته مشابه تقاضا برای شهر کرج نیز مطرح شده است.

وی با اعلام اینکه فارغ از مسائل فنی و ایراداتی که به این موضوع وارد است، هیچ ضرورتی ندارد که برای انجام تست سرد، قطار سالمی را درگیر عملیات آزمایشی، آن‌هم در یک شهر دیگر کنیم، تأکید کرد: شهرداری تهران تا کسب اجازه از شورای شهر این اقدام را متوقف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار