سرپرست دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد؛

لزوم احیای ورزش‌‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان جزئی از فرهنگ

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت پرداختن به بحث هویت ملی و مولفه‌های آن در برنامه‌ها بر اهتمام در بهره‌مندی از ورزش‌های ملی و بومی و محلی در برنامه‌های درسی تربیت بدنی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم احیای ورزش‌‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان جزئی از فرهنگ

رضا مراد صحرایی در همایش پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی پرسنل دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدام معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، برای تدوین نظام نامه فرهنگی و تربیتی دانشجومعلمان، اظهارکرد: در این نظام‌نامه آمده است هر دانشجومعلم باید به صورت حرفه‌ای و مهارتی یک رشته ورزشی را آموخته وکارت مربیگری آن را دریافت کند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و برگزاری مناسب مسابقات ورزشی دانشجو‌معلمان، افزود: مسابقات ورزشی دانشجومعلمان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که از ابتدای سال تحصیلی تا هفته خوابگاه‌ها در اردیبهشت ماه، در طی سال ادامه داشته و با برگزاری جشن ملی بکار خود پایان دهد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر ضرورت پرداختن به بحث هویت ملی و مولفه‌های آن در برنامه‌ها، تصریح کرد: در برنامه‌های تربیت‌بدنی نیز ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی از جمله ابعاد هویت است که جزئی از فرهنگ ما بوده و باید احیا شوند.

وی تنوع فرهنگی در کشور را میراث و سرمایه گران بهای تاریخی و تمدنی، برشمرد و با تاکید بر اهتمام در بهره‌مندی از ورزش‌های ملی و بومی و محلی در برنامه‌های درسی تربیت بدنی، اظهار داشت: برنامه درسی تربیت بدنی نباید درکل کشور یکی باشد، باید ضمن احیا و آشنایی دانشجومعلمان با بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی، از آن در برنامه‌ها بهره برد.

صحرایی، رویکرد دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلمی تمام عیار دانست و گفت: تربیت چنین معلمی می‌تواند علاوه بر انتقال و آموزش دانش، منشا اثرات دیگری نیز باشد.

گفتنی است؛ همایش پیاده روی و ورزش صبحگاهی دانشجومعلمان، استادان و کارکنان دانشگاه به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و ولایت از تاریخ 28 تیر لغایت 3 مرداد در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور برنامه‌ریزی و اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار