کلاس‌های چرتکه یکی از عوامل رشد فکری و ذهنی کودکان است

شهرری (پانا) - کلاس‌های چرتکه دانش‌آموزان را از از لحاظ فکری و ذهنی، تبدیل به افراد بهتری می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های چرتکه یکی از عوامل رشد فکری و ذهنی کودکان است

از آنجایی که کودکان در سنین کمتر علاقه شدیدی به ریاضی پیدا می‌کنند و آموزش چرتکه در آنها موجب تقویت حس اعتماد به نفس، خوب دیدن و شنیدن، سرعت در محاسبات ذهنی، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت و بهبود حافظه و عملکرد نیمکره چپ و راست عصب‌های مغزی می‌شود، خانواده‌ها خواهان یادگیری چرتکه توسط کودکان خود هستند.

چند سالی است با برگزاری مسابقات استانی، کشوری، بین‌المللی و جهانی شور و اشتیاق زیادی بین کودکان ایجاد شده است که این مورد کمک می‌کند تا کودکان حس اجتماعی بودن و قدرت اعتماد به نفس خود را به صورت‌های مختلف و با شرکت در مسابقات محک بزنند.

ثبت‌نام شدگان در دوره یادگیری چرتکه به گروه‌های سنی متفاوتی تقسیم می‌شوند. شرکت‌کنندگان می‌توانند از سن ۳ سال تا ۱۶ سال در کلاس‌های آموزش چرتکه شرکت کنند و افتخارآفرین شوند.

نحوه یادگیری چرتکه به این صورت است که دانش‌آموزان با چرتکه ژاپنی (سوروبان) که از چرتکه‌های دیگر راحت‌تر است و برای کودکان شکل خاص و جالبی دارد این حرفه را آموزش ‌می‌بینند.

دانش‌آموزان با شرکت در مسابقه استانی و مقام‌آوری وارد مسابقات کشوری می‌شوند و پس از طی آزمون و قبولی در مسابقات کشوری که سال‌های اخیر در کشور ترکیه و تایوان برگزار می‌شد، عازم مسابقات جهانی یا بین‌المللی شده که در این مرحله به اسم قهرمان شناخته می‌شوند.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار