مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان:

تصمیم داریم ارتباط بین سازمان دانش‌آموزی و دانش‌آموزان را زنده کنیم

اصفهان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان عنوان کرد تصمیم بر این است ارتباط بین سازمان دانش‌آموزی و دانش‌آموزان زنده شود و دانش‌‌آموزان خبرنگار به‌راحتی از این سازمان نروند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم داریم ارتباط بین سازمان دانش‌آموزی و دانش‌آموزان را زنده کنیم

مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان به بیان نکاتی در خصوص ارتباط اعضای سازمان دانش آموزی با این سازمان پرداخت و گفت: می خواهیم ارتباط بین سازمان دانش آموزی و دانش آموزان را زنده کنیم. در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری پانا دیدم که خیلی از دانش آموزان قبلا با خبرگزاری پانا ارتباط داشته اند و الآن دیگر رفته اند. باید این ارتباط را تا آن زمان که پابرجا است، غنیمت بدانیم. برای این ارتباط هدف داریم. می خواهیم وابستگی دانش آموزان پیشتاز یا خبرنگاران با سازمان بیشتر بشود.

وی در ادامه بیان کرد: گروهی چند وقت پیش به سازمان دانش آموزی آمدند. یکی از آنها گفت که در خبرگزاری پانا، به عنوان خبرنگار فعالیت داشتم، شخص دیگری از آنها گفت که من در دوره های آموزش پیشتازان شرکت کرده ام. وابستگی آنها به سازمان دانش آموزی خیلی زیبا است. افراد دیگری را هم دیدم که حتی دیپلم خود را گرفته اند و باز هم در سازمان دانش آموزی در حال فعالیت هستند. فعالیت فرد در مدرسه به گونه ای است که دانش آموز شاید بعد از گرفتن دیپلم، تنها، بار دیگری به مدرسه بیاید و عرض ادبی بکند و دیگر ارتباط او با مدرسه تمام شود، اما می بینم که رفت و آمد قسمت اعظم افرادی که در دوره دانش آموزی با سازمان دانش آموزی در ارتباط بوده اند، قطع نشده است و این خیلی جای شکر دارد. یعنی آن نیروی مسئولیت پذیری که مورد نیاز سازمان بوده است در میان شما وجود دارد.

اکبر رحمتی در ادامه گفت: «دوستان دور هم جمع شده اند و سایتی را درست کردند و می گویند که هزینه های آن را خود ما پرداخت کردیم. می گویند که آماده هستیم در صورتی که اتفاقی خدایی نکرده در شهری یا جایی افتاد، به عنوان یک گروه جهادی وارد عمل شویم. مگر هدف ما از پرورش دانش آموز در سازمان دانش آموزی چیز دیگری است؟ مگر توصیه های مقام معظم رهبری به تشکیل چنین گروه هایی که جهادی هستند؛ اشاره ندارد؟ ما پشتیبان شما هستیم. در حد توان از هیچ گونه کمکی به شما دریغ نخواهیم ورزید. ان شاء الله با مسئولین گروه های خواهران و برادران نشست ویژه ای خواهیم داشت و در آن، پیرامون بحث گروه ویژه پیشتازان، همفکری خوبی صورت خواهیم داد.

وی صحبت های خود را این گونه ادامه داد: در معارف دینی ما کار شما چنین جایگاهی دارد. شما آماده اید تا اگر در هر جایی مشکلی پیش آمد، خودتان را حاضر کنید و آن مشکل را برطرف سازید. مگر دین ما غیر از این است؟ مگر دین ما غیر از کمک به دیگران است؟

رئیس سازمان دانش آموزی اصفهان اضافه کرد: «پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: لاتَنظُروا إِلى كَثرَةِ صَلاتِهِم وَصَومِهِم وَ كَثرَةِ الحَجِّ وَالمَعروفِ وَطَنطَنَتِهِم بِاللَّیلِ، وَلكِنِ انظُروا إِلى صِدقِ الحَدیثِ وَأَداءِ المانَةِ؛ به زیادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نکنید، بلکه به راستگویى و امانتدارى آنها توجه کنید.» امانتداری تنها به این نیست که شخصی به من مثلا 10 میلیون پول بدهد و فردا من آن پول را به آن شخص دست نخورده تحویل دهم. الآن رسالتی به همه ما امانت داده شده است، آموزش‌هایی به ما امانت داده شده است. حتی برخی از شما علاوه بر آموزش‌هایی که در غالب سازمان دانش آموزی می بینید، می توانید بچه های محروم را جمع کنید و به صورت جهادی به آنها دروسی مثل فیزیک و شیمی را تدریس کنید.

اکبر رحمتی با اشاره به فعالیت های گستردۀ گروه ویژه پیشتازان استان اصفهان، صحبت های خود را اینگونه پایان داد: با مسئولین بزرگوار گروه ویژه جلسه ای خواهیم داشت و زمانبندی ها را معین می کنیم و در تدوین اساسنامه هم حمایت های لازم را صورت خواهیم داد. از لحاظ بخشنامه ای هم تلاش‌هایی را که در دامنه توان ما است؛ انجام خواهیم داد. انشاالله با همفکری و دست در دست هم دادن کارها را جلو می بریم. ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد. از لحاظ قانونی برای حضور دانش آموزان، طی کردن سلسله مراتب معینی لازم است. اقدامات مقتضی در خصوص بیمه کردن دانش آموزان و … نیز در حال صورت پذیرفتن است. شاید در حوزه قانونی سازمان دانش آموزی نتوانیم کارهایی را انجام بدهیم، اما با همکاری ارگان‌های دیگر مثل بسیج دانش آموزی یا بسیج دانشجویی، بتوانیم یکسری فعالیت را به صورت قانونی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار