سخنگوی کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با پانا

نظارت مجلس بر اجرای صحیح طرح «دارویار»؛ ابهامات طرح باید برطرف شود

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح «دارویار» از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد که کمیسیون بهداشت مجلس بر اجرای صحیح این طرح نظارت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نظارت مجلس بر اجرای صحیح طرح «دارویار»؛ ابهامات طرح باید برطرف شود

هفته گذشته وزارت بهداشت از آغاز طرح «دارویار» خبر داد که طی آن، یارانه دارو به انتهای زنجیره یعنی از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی اختصاص پیدا می‌کند. توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیمار، ثابت ماندن هزینه دارو برای بیماران، بیمه همگانی، پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این مشمول بیمه نبودند، اصلاح الگوی مصرف دارو، کنترل قاچاق، رشد صادرات دارو و حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، از اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس درباره اجرای طرح «دارویار» از سوی وزارت بهداشت گفت: «هفته گذشته در نشستی با حضور مسئولان وزارت بهداشت طرح دارویار را در جلسه کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار دادیم. یکی از نگرانی‌هایی که در کمیسیون وجود داشت، اجرا نشدن صحیح طرح مذکور بود که حقوق مردم با اجرای نادرست آن تضییع می‌شود.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون مربوطه در جریان اجرای طرح دارویار نبوده‌اند، گفت: «باید پیش از اجرای هر طرح، نقاط ضعف و قوت آن طرح بررسی شود و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود.»

وی با بیان اینکه اجرای شتابزده طرح‌هایی که با سلامت مردم سروکار دارد موجب ضرر مردم می‌شود، تاکید کرد: «منابع و زیرساخت‌های طرح دارویار باید به صورت کامل دیده شود تا در آینده اجرای طرح با مشکل مواجه نشود.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص همکاری بیمه‌ها در اجرای طرح دارویار گفت: «بیمه‌ها باید کمک کنند تا هزینه‌ای از جیب مردم برای تهیه دارو پرداخت نشود. کمیسیون به صورت جدی در روند اجرای این طرح نظارت دارد. از طرفی بدهی‌های بیمه‌های درمانی باید پرداخت شود و عقب‌ماندگی در زمینه پرداخت‌ها وجود نداشته باشد تا هزینه‌های طرح به موقع و به صورت شفاف در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد.»

شیخی خاطرنشان کرد: «در نحوه اجرای طرح دارویار هنوز ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار