استفاده ابرازی از این سه گروه در تبلیغات ممنوع است
تهران (پانا) - دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیهای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد.
![استفاده ابرازی از این سه گروه در تبلیغات ممنوع است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTNjNTg1Zskg/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHHAV02k3S3JgsAIKXaKdntA,,/MTNjNTg1Zskg.jpg)
به گزارش دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه این نهاد آمده است: مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتِ تجاری در کشور، هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده: «در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات استفاده ابزاری از زنان و مردان و کودکان ممنوع است» همچنین در آییننامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق «تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا مینماید.
مجموعه قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور در وبسایت ad.farhang.gov.ir وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده و دریافت است.
ارسال دیدگاه