در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر؛

جشن دانش آموختگی 625 دانشجومعلم ورودی 97 برگزار شد

بوشهر(پانا)_ با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئول نهاد رهبری و جمعی از مسئولان این دانشگاه جشن دانش آموختگی 625 دانشجومعلم ورودی 97 در پردیس بنت الهدی صدر بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جشن دانش آموختگی 625 دانشجومعلم ورودی 97 برگزار شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این آئین ضمن تبریک به دانشجویان دانش آموخته ورودی 97 اظهارکرد: از یکایک همکارانی که در برپایی این آئین باشکوه تلاش کرده و زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی می کنم.
رضا درویشی گفت: معتقدم فارغ التحصیلی از علم و دانش برای یک معلم وجود ندارد و یک معلم همواره در حال آموختن و فراگیری دانش برای افزودن بر اندوخته های علمی خود است تا بتواند به بهترین شکل نقش معلمی را که بر عهده دارد، در جامعه خود ایفا کند.


درویشی خطاب به دانش آموختگان ورودی 97 دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بیان داشت: این را مد نظر داشته باشید که تنها به دانش آموختگی در این مقطع اکتفا نکنید و فراگیری دانش را در مقاطع بالاتر به جد دنبال کرده و همواره در حال کسب دانش باشید.
وی ادامه داد: امروز خوشحال و خرسندیم که 625 نفر از دانشجویان ورودی 97 پردیس های بنت الهدی صدر و علامه طباطبایی بوشهر در مقطع کارشناسی دانش آموخته می شوند و قدم به عرصه نوینی از زندگی خود می گذارند.
درویشی گفت : از امروز به صورت عملی و اجرایی سکاندار دانش آموزان این مرز و بوم در نظام تعلیم و تربیت کشور در استان های نیمه جنوبی کشور می شوید.
وی با چند توصیه به این دانش آموختگان در حوزه کاری آینده آنها تصریح کرد: نظم در تدریس و در کار داشته و حتما با مطالعه بسیار به دنبال افزودن بر دانش خود باشید و مسائل فرهنگی و پرورشی را در اولویت قرار داده و معلم باید نسبت به مسائل روز و اجتماع آگاهی مضاعفی داشته باشد و جامعه شناس و روانشناس بوده و به مسائل اجتماعی اشراف داشته باشید و فعال، خلاق و فکور باشید و در کار مدیریت مدرسه به مدیر و معاونین کمک کرده و بی تفاوت به این امر نباشید و در حوزه ورزش معلمی فعال و پویا باشید.
درویشی متذکر شد: معلم ما باید به روز بوده و هم در حوزه دانش تخصصی و هم در کسب مهارت های اجتماعی خود را تقویت کند تا اثربخشی و تاثیرگذاری و الگوپذیری دانش آموزان از وی بیشتر باشد و کسب این مهارت ها برای یک معلم بسیار لازم است.
وی یادآور شد: امسال به دنبال آن هستیم که مهارت آموزی را برای دانشجومعلمان دانشگاه الزامی کرده و حتما دانشجومعلمان ما دو مهارت را به شکل رسمی و با اخذ مدرک فنی کسب کند و قطعا این مهارت ها در زندگی معلمی و اجتماعی آنها کاربرد بسیار خواهد داشت.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امیدوارم که در حوزه کاری معلمانی باشید که هر مدیری آرزو تدریس شما را در مدرسه خود داشته و ما بتوانیم به شما افتخار کنیم و پرتوان، پر تلاش و با برنامه در کلاس درس حاضر شوید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین ضمن تبریک به دانش آموختگان ورودی 97 دانشگاه و تقدیر از دست اندرکاران این جشن اظهار کرد: تنها منطقی که باعث پدید آمدن دستگاه عظیم آموزش و پرورش بوده ساختن انسان و انسان سازی است.


علی موحدی گفت: برای همین است که بزرگان گفته اند که شغل معلمی، شغل انبیاست؛ زیرا که انبیاء کارشان انسان سازی بوده و ما مفتخریم که در بین تمام اقشار تنها قشری که هماورد و رقیب ندارد ما معلمان هستیم که کار ما فقط انسان سازی است و دوازده سال از بهترین عمر فرزندان این مملکت برای انسان سازی در اختیار ماست.
موحدی بیان داشت: معلمی می تواند در انسان سازی موثر باشد که بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مربی باشد، هر مدیر و معاونی باید مربی باشد و هر دبیری باید مربی باشد و به این معنا معلم پرورشی و دبیر ورزش، علوم، فیزیک و شیمی نیز باید مربی باشند.
وی با طرح این پرسش که کدام مربی می تواند در انسان سازی موفق باشد، تاکید کرد: معلمی می تواند در انسان سازی موفق باشد که محبوب دانش آموز باشد و چنین معلمی می تواند دانش آموز گریزان از درس ریاضی را علاقمند به آن کند.
موحدی ادامه داد: با هیچ حقوق و پاداشی کار معلمان جبران نمی شود و ضرورت دارد که معلمان در تنگنای مشکلات هر گز از مسئولیت بزرگ خود در امر انسان سازی غافل نشوند.
وی اضافه کرد: امروز اگر در جامعه ما نقش معلم را کمرنگ ببینیم، همین است که می بینیم و برای اینکه معلم موفق و محبوب باشد نخست باید شان معلم حفظ شود و نخستین کسی که باید شان معلم را حفظ کند خود وی است و دوم باید آموزش و پرورش شان معلم خود را حفظ کرده و همه اسباب بزرگی و همه آنچه وی نیاز دارد را برای او فراهم کند و سوم دستگاه های فرهنگی ما نیز در حفظ شان و کرامت معلمان مهم هستند.
موحدی تصریح کرد: برای اینکه نقش، جایگاه و ارزش معلم در جامعه افزایش پیدا کند و کرامت معلم در جامعه بالا برود ما کم کار کرده ایم اما امید ما در این زمینه شما معلمان جدید است؛ معلمانی که به روز و با دانش روز آشنا هستید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان گفت: به نسبت سایر معلمان فعلی فاصله سنی شما با دانش آموزان کمتر است و لذا شما می توانید موثر باشید و تلاش کنید طوری تدریس کنید که برای بودن و خواستن شما در یک مدرسه رقابت و خواست والدین دانش آموزان آن مدرسه باشد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این جشن ضمن تبریک به دانش آموختگان ورودی 97 این دانشگاه اظهار کرد: تنها سرمایه ای که غیرقابل برگشت است عمر ماست و مهم است که چگونه باید از این عمر استفاده کنیم.
حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی گفت: شما که در مسیر معلمی قرار گرفتید و در این مسیر از آن استفاده می کنید؛ اما با شرایطی که در حوزه معلمی وجود دارد.


حسینی ادامه داد: سخنان رئیس دانشگاه و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در زمینه معلمی، تدریس و چرایی فسلفه آموزش و پرورش بسیار شیوا و کاربردی بود و بر استفاده دانش آموختگان ورودی 97 از این توصیه ها و نکات و تجارب زیسته تاکید کرد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان گفت: خیلی مهم است بدانیم که ما آنچه را که آموزش می دهیم، تلاش کنیم به گونه ای به دیگران آموزش دهیم که مخاطب احساس کند کاربرد دارد و از این می خواهد استفاده کند.
پخش فرازی از سخنان رهبری در حوزه معلمیف اهدای لوح یادبود و لوح سپاس دانش آموختگی، تقدیر از دانشجومعلمان برتر مسابقات فرهنگی، علمی ورزشی و کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر بوشهر، اهدای هدیه به دانشجو معلمان دارای فرزند حاضر در جشن توسط مسئول نهاد رهبری دانشگاه و تقدیر مسئول نهاد رهبری از رئیس دانشگاه و رئیس پردیس بنت الهدی صدر بوشهر، شاهنامه خوانی، اجرای چند مسابقه توسط مجری برنامه و در پایان ایراد سوگندنامه دانش آموختگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و عکس های یادگاری پایان بخش جشن دانش آموختگان ورودی 97 بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار