برگزاری دوره آموزشی راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران

اصفهان (پانا) - دوره آموزشی راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران شهرستان نایین با پیگیری این شبکه و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی مرغداران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران

بهزاد متولی زاده نائینی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین در کلاس آموزشی گفت: هم‌اکنون با رخداد بیماری آنگارا در نقاطی از شهرستان نایین مواجه هستیم که لازم است مرغداران ارجمند با بکارگیری روش‌های صحیح امنیت زیستی و قرنطینه ای، اقدامات تشدیدی پیشگیرانه را در واحدهای خود اعمال کنند.

وی همچنین به بیان وضعیت شهرستان در بحث بیماری‌های طیور، بویژه بیماری نوظهور آنگارا پرداخت و خاطرنشان کرد: مرغداران باید جوجه‌های یک‌روزه مورد نیاز مرغداری خود را از واحدهای مرغ مادری تهیه کننند که حتما واکسیناسیون آنگارا در آنها انجام شده است و انتظار است در پایان دوره پرورش نیز نسبت به سالم‌سازی و عقیم‌سازی کود که حاوی بسیاری از اجرام بیماری‌زاست اقدام لازم را بعمل آورند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین اظهار کرد: با توجه به مقاومت بسیار بالای ویروس آنگارا که می‌تواند دمای ۱۰۰ درجه را ۵ دقیقه تحمل کند توصیه می‌شود مرغداران بطور منظم از ضدعفونی کننده‌هایی موثر در از بین بردن عامل بیماری آنگارا استفاده کنند و در این خصوص می‌توانند از راهنمایی همکاران دامپزشک بهره‌مند شوند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار