هشدار مدیرکل استاندارد استان تهران:

اجاق گازهای رومیزی بدون ترموکوپل، علت آتش‌سوزی برخی خانه‌ها 

تهران (پانا) - مدیرکل استاندارد استان تهران به شهروندان توصیه‌ کرد از آنجایی‌که بیشتر اجاق گازهای غیراستاندارد فاقد ترموکوپل است، حتما هنگام خرید به دارابودن نشان استاندارد توجه کنند. 

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اجاق گازهای رومیزی بدون ترموکوپل، علت آتش‌سوزی برخی خانه‌ها 

به گزارش اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری با هشدار درخصوص خطرات جبران‌ناپذیر استفاده از اجاق گازهای رومیزی غیر استاندارد افزود: با توجه به رواج گازهای رومیزی غیراستاندارد به دلیل ارزان بودن آن، شاهد افزایش حوادث آتش‌سوزی‌ در خانه‌ها به‌دلیل استفاده از گازهای غیراستاندارد بوده‌ایم.

وی گفت: گازهای بدون ترموکوپل در صورت خاموش شدن شعله آتش، جریان گاز را قطع نکرده و به نشت گاز در خانه و در نتیجه حوادث و خسارات بعدی آن منتج می‌شود.
نوری توضیح‌داد: انواع اجاق‌گازهای خوراک‌پزی، فرهای پخت و هود باید دارای مجوز و نشان استاندارد باشند و شهروندان حتما در خرید خود به این موضوع توجه کنند.
این مقام مسوول همچنین از شناسایی و توقیف هود با نام تجاری Fidar، بدلیل نداشتن پروانه استاندارد در شهرستان باغستان خبر داد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه پرونده واحد متخلف برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد، افزود: در استان تهران 59 واحد تولیدی هود اجاق خوراک پزی از این اداره‌کل پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار