سرپرست شرکت عمران پردیس در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

چرایی تأخیر 11 ساله در واگذاری واحدهای فاز11 پردیس

مردم خانه‌ها را ارزان خریده‌اند و مابقی هزینه ساخت را دولت باید پرداخت کند

تهران (پانا) - سرپرست شرکت عمران پردیس دلیل تعلیق واگذاری خانه‌های زون2 و 3 فاز11 پردیس را در نبود منابع مالی عنوان کرد و وعده داد که تا مهرماه تعداد 2 تا 3 هزار واحد از این زون‌ها آماده تحویل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
چرایی تأخیر 11 ساله در واگذاری واحدهای فاز11 پردیس

11 سال پیش بخشی از مردم که خانه‌ای نداشتند به امید خانه‌دارشدن امید به وعده‌های دولت وقت می‌بندند و برای مسکن مهر ثبت‌نام می‌کنند و از آن زمان این امید هنوز به بار ننشسته است زیرا شرکت عمران پردیس به وعده‌هایش عمل نکرده است. مالکان واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به اینکه پیگیری‌های متعددی برای دریافت واحدهای مسکونی‌شان داشته‌اند و بارها به شرکت عمران مراجعه کرده‌اند، تعریف می‌کنند که هربار با وعده تحویل در زمان دیگر روبرو شده‌اند.

11 سال چشم‌انتظاری و پرداخت قسط به امید خانه دارد شدن

تماس‌های متقاضیان فاز 11 زون 2 پردیس مسکن مهر با خبرگزاری پانا نشان می‌دهد که هنوز بعد از گذشت 11 سال واحد‌های مسکن مهر در این زون و بلوک به بهره‌برداری نرسیده است. این در حالی است که سایر زون‌های این فاز از جمله 1، 3 و 4 در حال تکمیل‌شدن هستند و به نظر می‌رسد پیمانکاران این زون را رها کرده‌اند و از سوی دیگر هم تاکنون چندین بار به آن افزایش قیمت خورده است.

یکی از متقاضیان در گفت‌وگو با پانا عنوان می‌کند که 11 سال است چشم‌انتظار دریافت کلید خانه‌اش مانده است و هر بار با وعده واگذاری در زمان دیگر روبرو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 اقدام به خرید واحدی در بلوک 126 واقع در زون 2، فاز 11 کرده است و در آن زمان مبلغ 20 میلیون تومان پرداخت کرده و 20 میلیون هم وام گرفته است تعریف می‌کند که از آن زمان تاکنون قیمت خانه و مبلغ وام به افزایش خورده است و دائم در حال پرداخت قسط‌های خانه‌ای است که هنوز رنگ آن را ندیده است.

وی درباره دلایل مسئولین مربوطه برای عدم تحویل خانه گفت: «هر بار بهانه‌ای آورده‌اند و مدتی هم کلاً پروژه خوابیده بود. اجازه بازدیدی هم برای ساکنین وجود ندارد که بدانیم تا چه مرحله‌ای پیش رفته است. هر بار عنوان می‌کنند سه ماه دیگر آماده است و سه ماه که تمام می‌شود باز وعده زمان دیگری را می‌دهند.»

وی افزود: «این در حالی است که در فاز 11 زون‌های 1 و 3 و 4 تکمیل یا در حال تحویل هستند اما سرنوشت واحدهای زون 2 همچنان معلق است و کسی پاسخگو نیست.»

ترتیب ساخت در فازها بستگی به موقعیت جغرافیایی درون زون‌ها دارد

امیرحسین جابر انصاری، سرپرست شرکت عمران پردیس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه ترتیب ساخت زون‌ها در مسکن مهر براساس شماره‌گذاری نیست و این ترتیب ساخت بر اساس مکان قرارگیری و غربی و شرقی بودن تکمیل می‌شود، گفت: «نام‌گذاری مسکن مهر نشان می‌دهد که متعلق به همه مردم است و قطعاً در ساخت آن هیچ پارتی‌بازی برای زودتر یا دیرتر انجام‌شدن فاز یا زونی وجود ندارد، در فاز 11 زون 1 و 5 یک‌طرف بوده و زون 2 و 3 طرف دیگر و مراحل ساخت بر اساس جایگذاری انجام می‌شود.»

وی افزود: «در حال حاضر برخی از واحدهای زون 2 و 3 تکمیل و تحویل شده است و برخی از واحدها هنوز تکمیل‌نشده است. ما بر اساس منابعی که داریم پیگیریم تا کار را سریع‌تر کامل کنیم و تحویل صاحبانش بدهیم.»

مردم خانه‌ها را ارزان خریده‌اند و مابقی هزینه ساخت را دولت باید پرداخت کند

جابر انصاری با اشاره به اینکه در این دو ماهی که به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس مسئولیت قبول کرده، پیگیر تکمیل و تحویل مسکن مهر و مخصوصاً زون 2 و 3 در فاز 11 بود، عنوان کرد: «در شرایط کنونی نمی‌توانیم زمان مشخصی برای تحویل اعلام کنیم زیرا بر اساس منابع مالی و فرآیند تکمیل واحدها تحویل انجام خواهد شد.»

انصاری افزود: «مردم این خانه‌ها را باقیمت نازلی خریده‌اند یعنی 70 تا 90 میلیون تومان پول پرداخت کرده‌اند و بقیه هزینه را باید دولت بدهد. دولت دستور داده است که ما از محل منابع خودمان واحدها را تکمیل کنیم و اکنون در حال انجام این مهم هستیم.»

تعداد 2 تا 3 هزار واحد از زون 2 و 3 تا مهرماه تحویل داده می‌شود

سرپرست جدید شرکت عمران پردیس اظهار کرد‌: «این تاریخ تحویل بستگی به رژی تأمین منابع دارد اما ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا مهرماه از زون 2 و3 تعداد 2 تا 3 هزار واحد را تحویل دهیم و برای این کار منابعش در حال تأمین است. اگر این مهم انجام شود، حدود 6 تا 7 هزار واحد دیگر باقی می‌ماند که بعد از ماه مهر هم برای این تعداد سعی می‌کنیم تأمین منابع مالی داشته باشیم.»

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رژی(قرارداد مالی) تأمین منابع را برای بقیه واحدها تعریف نکرده‌ایم، اظهار کرد: «از آنجایی که عمده تأمین منابع از فروش اراضی پردیس است قاعدتاً ابتدا باید تأمین منابع انجام شود تا بتوانیم بقیه را تکمیل کنیم. موضوع تأخیر در واگذاری واحدها فقط متعلق به فاز 11 نیست بلکه فازهای دیگری از جمله فاز 8، 5، 9 و 11 را هم داریم که باید تکمیل شود.»

بلاتکلیفی تعداد 250 هزار واحد از مسکن مهر

همچنین سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با پانا عنوان می‌کند که تعداد 250 هزار واحد از مسکن مهر هنوز تعیین تکلیف نشده است و درگیر تأخیر هستند.

وی افزود: «ضعف در ساخت از مشکلات مسکن مهر است و هزینه ساخت بالا رفته است. مشکلات عرصه و غیره همه این‌ها باعث تأخیر در تحویل مسکن مهر شده است. درواقع بخشی از مشکل حقوقی و بخشی مشکل اعتباری دارد که چنین شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار