در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

رونمایی از پرتال جامع مطالعات شهری تهران

تهران (پانا) - با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، از پرتال جامع مطالعات شهری تهران رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پرتال جامع مطالعات شهری تهران

محمد منان رئیسی، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از پرتال جامع مطالعات شهری ایران و همکاری با مراکز پژوهشی شوراهای هفت کلان شهر کشور با بیان اینکه اقدامات باید آگاهانه و با مطالعه انجام شود، اظهار کرد: مرکز مطالعات با سابقه بیش از نیم قرن به عنوان یک بازوی مطالعاتی در کنار شهرداری است.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد و افزود: از دو ماه پیش با همکاری کلانشهرها از جمله اهواز، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و قم هم افزایی صورت گرفت. با توجه به اینکه همیاری شوراها منجر به همکاری شهرداری ها می شد برقراری این ارتباط را با شورای کلانشهرها آغاز کردیم.

وی ادامه داد: پرتال جامع مطالعات شهری به تفکیک بخش های مختلف تشکیل شده که قابلیت بازدید برای عموم علاقمندان به مطالعات شهری وجود دارد. بدون بروکراسی پیچیده امکان در اختیار قرار دادن مطالعات وجود دارد و از موازی کاری در این زمینه نیز جلوگیری می شود.

منان رئیسی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ سند پژوهشی در نیم قرن اخیر تولید شده است، خاطرنشان کرد: ۶ هزار رکورد پژوهشی در طول این مدت در مرکز تهیه شده است. بخش قابل توجهی از این مطالعات در گذشته اجرایی نشده که خوشبختانه با توجه شهردار به این موضوع، معاونت کاربست در مرکز تشکیل شده و طرح ها در این معاونت دنبال می شود تا شهروندان بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.

پرویز سروری در ادامه در واکنش به گزارش سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه مطالعه در کشور ما امر تشریفاتی است، اظهار کرد: این موضوع یک ضایعه برای کشور به شمار می رود و خرسندیم که این هم افزایی مطالعاتی صورت گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فقر مطالعاتی در شهرهای مختلف خسارت های بزرگی را وارد کرده است، یادآور شد: می توان مطالعات را به اشتراک گذاشته و از اسراف منابع جلوگیری کرد.

راه‌اندازی پرتال جامع مطالعات شهری اقدامی اثرگذار است

وی با بیان اینکه مهم این است که مطالعات به بار بنشیند و مردم آثار آن را مشاهده کنند، تأکید کرد: روندی که امروز کلید می‌خورد، می تواند در کشور کارآمد و موثر باشد و امیدواریم بتوانیم مطالعات را بین شهرها به اشتراک بگذاریم. یقین دارم راه اندازی این پرتال می تواند اقدامی بزرگ و اثرگذار باشد.

در ادامه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، از پرتال جامع مطالعات شهری تهران رونمایی شد.

همچنین مهدی بابایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اینکه خلأ شبکه دانشی در مدیریت شهری مشاهده می‌شد، از رونمایی پرتال جامع مطالعات شهری ایران تشکر کرد.

وی تاکید کرد: یکی از الزامات پیشرفت، نوآوری و خلاقیت در عصر جدید استفاده از شبکه دانشی است. امیدوارم در یک برنامه زمان بندی شده، بقیه شهرداری‌های کلانشهرها نیز به این مرکز مطالعاتی متصل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد کنسرسیوم‌های تحقیقاتی بین شهرداری‌های کشور باشیم و از منافع دانشی آن بهره ببریم.

سید محمد آقامیری، دیگر عضو شورای شهر تهران درخصوص مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری طی تذکری گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی بویژه کمیته معماری از مرکز مطالعات شهرداری در بیش از ده موضوع مختلف، استفاده بسیاری کردیم و قابل تقدیر است که کلانشهرها در کنار یکدیگر چنین پرتالی را ایجاد کردند تا بتوانیم از موارد خارج از دسترس هم استفاده کنیم.

وی افزود: روز گذشته در خدمت دوستانی از پارک علم و فناوری اصفهان با موضوع نوعی آسفالت بودیم که هم ارزان تر است و هم مستحکم تر. و اگر خود این دوستان درمورد این فناوری که اتفاقا در خود شهر اصفهان در حال استفاده است نگفته بودند، ما در تهران از آن خبر نداشتیم. لذا تقاضا دارم که با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک های علم و فناوری ارتباط گرفته و از مطالعات و فناوری گروه های دانش بنیان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار