نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

عید غدیر وسیله‌ای برای نزدیک کردن دل‌های مومنان است

تبریز (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه شهر تبریز با اشاره به موضوع اتحاد در بحث غدیر و جانشینی امام علی (ع) این عید را از بزرگترین عیدهای مسلمانان برشمرده و آن‌را وسیله‌ای برای نزدیک کردن دل‌های مومنان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
عید غدیر وسیله‌ای برای نزدیک کردن دل‌های مومنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جشن طلوع امامت و ولایت که توسط اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف حوزه پرورشی سند تحول بنیادین است که یکی از موضوعات آن حل کردن مسائل با گفتمان است که در محیط خانواده و مدرسه محقق می شود. امامت بخشی از گفتمان غدیر است که نتیجه آن تربیت خوب و پسندیده است.

وی افزود: رخداد غدیر در 18 ذی الحجه سال دهم هجری تنها یک حادثه تاریخی و یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه ای برای خط نبوت است، غدیر چشمه ای است که تا ابد خواهد جوشید چرا که غدیر روز اکرام دین و خشنودی خداوند است. غدیر منوط بر تاریخ و جغرافیا نیست؛ غدیر، غدیر مظلومان و مستضعفان است و الگوی درستی از حکومت اسلامی برای حکومت ها است.

سید محمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: ولایت مداری درس جاودانه غدیر است، چرا که زنده نگه داشتن غدیر موجب زنده نگه داشتن اسلام می شود. در سال دهم هجری هنگامی که رسول خدا (ص) هنگامی که به حج مشرف می شدند و احکام حج را آموزش می‌دادند به امر خداوند متعال مردم را جمع کرده و در مسیری بین دو شهر مقدس مکه و مدینه به نام غدیر خم امام علی (ع) را بعنوان پیشوای مومنین انتخاب کردند و فی الواقع آن حضرت رسالت دین خود را با این امر به جا آوردند.

وی افزود: آنچه که آن‌روز توانست اسلام را حفظ کند اعلام جانشینی حضرت علی (ع) بود که موجب شد توطئه منافقین خاموش شود. نمونه ای از واقعه غدیر را می توان در انقلاب نیز مشاهده کرد که امید است تمامی مومنین بتوانند به درستی آن‌را درک کنند چرا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مستکبرین جهانی بدنبال از بین بردن این انقلاب بودند که از طرق مختلف دست به این عمل خصمانه زدند. از جمله ترور دانشمندان و فقیهان انقلاب اسلامی که نهایتا باعث شد دولت های مستکبر آگاه شوند که تا زمانی که حضرت امام بودند انجام این عمل ممکن نبود، بنابراین تصمیم گرفتند بعد از رحلت امام خمینی (ره) نقشه های شوم خود را عملی کنند که انتخاب درست رهبر فعلی انقلاب اسلامی به عنوان جانشین ایشان از نقشه های آنان جلوگیری کرد.

امام جمعه تبریز همچنین ادامه داد: بدون شک واقعه غدیر نقش بسزایی در تعیین سرنوشت اسلام داشته است که رسول اکرم (ص) در آن رسال خود را به پایان رساندند. روز عید غدیر از برترین عیدهای مسلمانان است که خود را موظف می دانیم این عید بزرگ را به بهترین شکل و با عظمت برگزار کنیم چراکه غدیر تنها مسئله جانشینی نیست.

وی افزود: طرح مسئله غدیر می‌تواند وسیله ای برای نزدیک کردن دل‌های مسلمانان به یکدیگر باشد؛ چنانچه علامه امینی نیز در کتاب غدیر خود هم مسئله غدیر را با لحن و گفتاری ویژه برای تمام مسلمانان نه تنها شیعیان بدرستی شرح می‌دهد، چرا که غدیر باید سبب یکی شدن و اتحاد مسلمانان باشد نه باعث تفرقه و اختلاف نظر آنها.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش فرهنگیان و اعضای آموزش و پرورش در تربیت و تعلم اظهار کرد: باید به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه ای داشته باشیم، چرا که این دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است و افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنند باید شایستگی معلم را داشته باشند و معلمین 30 سال فرزندان ای جامعه را تربیت می کنند و پرورش می دهند و این مسئله بسیار مبرهن و غیرقابل انکار است. نهادهای مختلف آموزش و پرورش حائز اهمیت هستند که باید حتما از آنها حمایت شود و نهادهای آموزش و پرورش نیز باید تلاش داشته باشند تا به پیشرفت به این ارگان و دانش آموزان این مرز و بوم کمک کنند؛ مدیران باید از اعضای آموزش و پرورش حمایت کنند و اعضا نیز باید بال و پر مدیران باشند تا بتوانیم با این امر شاهد پیشرفت روز افزون دستگه آموزش و پرورش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار