در گفت‌وگو با پانا:

حسن روشن : فدراسیون نشین ها برای فوتبال ما آبرو نگذاشتند

حتی اسم مربی استقلال را هم نمی دانم

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است رفتار و عملکرد فدراسیون نشینان آبرو و اعتباری برای فوتبال ایران در فیفا باقی نگذاشته است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حسن روشن : فدراسیون نشین ها برای فوتبال ما آبرو نگذاشتند

حسن روشن در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر فوتبال در سطح ملی گفت: «واقعا فدراسیون هیچ کاری نکند، بهتر است. به قول قدیمی‌ها هرچقدر همش می‌زنند، بدتر می‌شود. وضعیت فدراسیون فوتبال ما طوری است که واقعا فیفا هیچ اعتمادی به ما ندارد و مانده‌ ام چرا تا الان ما را تعلیق نکرده‌اند. بعد از آن افتضاحاتی که سر قرارداد ویلموتس برای فوتبال ما اتفاق افتاد و آن هزینه هنگفتی که روی دست فدراسیون گذاشتند، دیگر نباید به این راحتی کوتاه می‌آمدند و هرکس را برای این فدراسیون انتخاب می‌کردند. حالا هم عقیده‌ام این است که این زور زدن‌ها برای تحمیل گزینه‌های مورد نظرشان بخاطر فوتبال نیست و دلالان تلاش می‌کنند سودی از این بلبشو ببرند.»

وی افزود: «فکر می‌کنید اگر مربی دیگری بجای اسکوچیچ بیاید، قهرمان جام جهانی می‌شویم؟ مگر اسکوچیچ نبود که با آن شرایط سخت تیم ملی را قبول کرد و راحت‌ترین صعود را داشتیم؟ حالا این آخر نامردی بود که چند ماه به جام جهانی باقی مانده، بیایند و عوضش کنند. این تقصیر اسکوچیچ نیست. از ضعف فدراسیون فوتبال است که دلالان بر فوتبال ما حاکم شده‌اند و هرطور دوست دارند برایش تصمیم می‌گیرند. خدا را شکر پای کی روش دوباره به فوتبال ما باز نشد. اگر او می‌آمد واقعا بدترین اتفاقات ممکن بود بیافتد. چون سال‌های آخر باعث دودستگی فوتبال ما شد و در آن 8 سالی که بود هرکاری از دستش برآمد برای تضعیف فوتبالی‌ها کرد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «باقری و هاشمیان آرامش و اتحادی که در تیم ملی و بین بازیکنان ایجاد کرده بودند، با کار فنی اسکوچیچ نتیجه داد و تیم ملی توانست صعود کند. الان دیگر خبری از آن اتحاد و یکدلی نیست. وقتی همه در کار رئیس فدراسیون گذاشتند تا او را برکنار کنند، مشخص بود که نگاه‌شان فوتبالی نیست و اصلا برایشان اهمیتی ندارد. هر کاری که کردند چه مثبت چه منفی، اشتباه محض بود. باید این اتفاقات بعد از جام جهانی می‌افتاد. آبرو برای فوتبال ما در فیفا نگذاشتند. هاشمی‌طبا می‌گفت، اگر میز وفا داشت به من نمی‌رسید. حالا این فوتبال مملکت دست کسانی است که اصلا چیزی از فوتبال نمی‌فهمند و دارند با سرعت آن را به قهقرا می‌برند.»

حسن روشن گفت:«وقتی کی روش 8 سال در فوتبال ما بود، گفتم که او آدم نیست اما به من تاختند. اگر کی‌روشی که در منچستر بود می آمد، خوب بود اما وقتی به فوتبال ما آمد، کی روش دلال بود. روی همه اثر گذاشت. حتی بانک‌ها را هم گول زده بود و برایشان تبلیغ می‌کرد و پول می‌گرفت. وقتی به فوتبال ما آمد، اصلا خبری از فوتبال نبود و فقط دنبال درگیری و دعوا و توهین به فوتبالی‌ها بود. هیچ کسی مثل کی روش از فوتبال ما پول نگرفت و به فوتبالی‌ها ناسزا نگفت. کسی جرات نداشت با او مقابله کند. رئیس فدراسیون از او می‌ترسید. اسکوچیچ ضعف‌هایی دارد اما واقعا وقت برکناری‌اش نبود. وضعیت فوتبال ما خیلی خراب است. واقعا اگر 5، 6 سال فوتبال ما را تعطیل کنند، بهتر از وضعیت فعلی است. ایجنت در همه جای دنیا است اما اینجا دلال هستند. سر هر موضوعی پایشان وسط است. روی مدیران و مربیان و بازیکنان تاثیر دارند و برایشان تصمیم می‌گیرند.»

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استقلال خاطرنشان کرد: «راستش را بخواهید اصلا اسم مربی استقلال را هم نمی‌دانم. اینکه می‌گویند بازیکنان را مثل کارمند در طول روز در اختیار دارد، این حرفه‌ای است و در دنیای فوتبال طبیعی. الان نمی‌شود درباره او قضاوت کرد. باید ببینیم در طول لیگ چکار می‌کند و آن وقت می‌شود روی عملکردش حرف زد. اما چیزی که از آن ناراحت شدم، کنار گذاشتن وریا بود. واقعا اتفاقی بدتر نمی‌توانست بیافتد. او کاپیتان تیم بود و به بهانه سن و سال نباید او را کنار می‌گذاشتند. حالا هم بازیکنان جوان وقتی سرنوشتش را می بینند، رقم‌های بالا طلب می‌کنند چون می‌دانند چند سال دیگر با آنها هم مثل وریا رفتار بد می‌کنند و دورشان می‌اندازند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار