مدیر کل امور استان ها و انجمنهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

انجمن های کتابخانه ها، پشتوانه نهاد کتابخانه های عمومی هستند

خبرگزاری پانا: مدیر کل امور استان ها و انجمنهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: انجمن های کتابخانه ها، به عنوان تشکلی غیر دولتی پشتوانه نهاد کتابخانه های عمومی محسوب می شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ،مدیر کل امور استان ها و انجمنهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: انجمن های کتابخانه ها، به عنوان تشکلی غیر دولتی پشتوانه نهاد کتابخانه های عمومی محسوب می شود.
حجت الاسلام سید علی حسینی، مدیر کل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشوردر جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید خوزستان گفت: انجمن های کتابخانه ها، به عنوان تشکلی غیر دولتی پشتوانه نهاد کتابخانه های عمومی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه سه رکن هیئت امنا، دبیرخانه و انجمن ها، از سوی مجلس شورای اسلامی برای کتابخانه های عمومی تدوین شده است، تصریح کرد: در کشور هزار و 60 انجمن کتابخانه های عمومی داریم که 31 انجمن در مراکز استان ها و مابقی در شهرستان ها تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار نفر از مسئولان عالی رتبه اعم از استانداران، فرماندارن، شهرداران و صاحبان فکر و اندیشه در این انجمن ها عضویت دارند که بضاعت خیلی بالایی است، افزود: نهاد کتابخانه های عمومی هنوز نتوانسته از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.
حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه خوزستان به ویژه در سال های اخیر یکی از استان های موفق در این زمینه بوده است، اضافه کرد: این موفقیت مدیون مدیران کل کتابخانه های عمومی و حمایت مسئولان استان از این نهاد بوده که باید قدردان زحمات آنها باشیم.
وی تعداد انجمن کتابخانه های عمومی در سال 91 را در خوزستان 62 انجمن عنوان کرد و با بیان اینکه نسبت به سال های گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده، یادآور شد: در سال 90، 179 جلسه انجمن و در سال 91، 349 جلسه داشتیم و در تشکیل جلسات نسبت به قانون در سال 90، 45 درصد و در سال 91، 87 درصد رشد داشته است.
وی رتبه تشکیل جلسات در انجمن استان در کشور را در سال 90، 18 و در سال 91، 4 عنوان کرد و اذعان داشت: تعداد مصوبات جلسات انجمن در سال 90، 803 و در سال 91، هزار و 244 مصوبه می باشد که در سال 90، 66 درصد و در سال 91، 84 درصد مصوبات اجرایی شده است.
مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان، میانگین کیفیت جلسات را از نسبت 5، طی دو سال اخیر 1/2 درصد دانست و تأکید کرد: شهرستان های باوی، بهبهان، بندر امام و مسجدسلیمان بیشترین درصد و هندیجان، دزفول و هویزه کمترین درصد تشکیل تعداد جلسات را داشتند.
وی با اشاره به اینکه از نظر کیفیت برگزاری جلسات انجمن نیز اهواز و باوی بیشترین کیفیت و آبادان، لالی و خرمشهر کمترین کیفیت را داشتند، ادامه داد: دستور کارهایی که در انجمن کتابخانه ها مطرح می شود می تواند از زاویه دیگری یک دستور کار برای شورای فرهنگ عمومی نیز باشد.
حجت الاسلام حسینی، خاطر نشان کرد: ایجاد تفاهم نامه همکاری میان دستگاه ‌های اجرایی و نهاد کتابخانه ‌های عمومی استان از ویژگی ‌های بارز این نهاد در استان به شمار می‌آید که به عنوان الگویی بدیع از سوی خوزستان به جامعه عرضه و مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار