بررسی موضوع دادگاه حمید نوری در کمیسیون امنیت ملی مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی موضوع دادگاه حمید نوری شهروند ایرانی در سوئد در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت آقای نوری در جریان محاکمه با تضییقات مختلفی مواجه بوده و این عادلانه بودن دادرسی و ادعاهای نظام قضایی سوئد در حمایت از حقوق بشر را زیر سوال برده است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی موضوع دادگاه حمید نوری در کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل عموئی در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 21 تیرماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به موضوع دادگاه آقای حمید نوری، یکی از شهروندان ایرانی در سوئد پرداخته شد. آقای حمید نوری، یک شهروند ۶۰ ساله ایرانی است که با دام‌گذاری و توطئه گروهک‌های ضدانقلاب، در فرودگاه استکهلم بدون مستندات کافی بازداشت و تحت محاکمه قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: مدعیان این پرونده افراد وابسته به گروهک هایی مانند منافقین هستند که در سابقه خود اقدامات مختلفی تروریستی دارند که به دلیل جرایم ارتکابی شان، باید تحت محاکمه قرار بگیرند و دولت سوئد بدون بررسی سوابق و پیشینه آنان، برای این افراد مساله دار فرصت ابراز وجود فراهم کرده است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر از منظر حقوق بین الملل صلاحیت دادگاه سوئد برای رسیدگی به مسائل فرامرزی مورد انتقاد است.

عموئی تصریح کرد: آقای نوری در جریان محاکمه هم با تضییقات مختلفی مواجه بوده و این عادلانه بودن دادرسی و ادعاهای نظام قضایی سوئد در حمایت از حقوق بشر را زیر سوال قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار