از سوی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین عنوان شد:

مدارس باید در ابعاد مختلف تمام‌ساحتی باشند

در سال‌های گذشته ایام غیردرسی به طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی چون تئاتر و سرود از بستر آموزشی ما رخت بر بسته‌ است در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیا شده و در دستور کار قرار گیرند

تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش بر لزوم توسعه کیفی مدارس کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید در ابعاد مختلف تمام‌ساحتی باشند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در بخش دوم گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین که از صبح امروز در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، گفت: «اگر سیاست امروز آموزش و پرورش کشور، تربیت تمام ساحتی آن‌هم بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد به قطع این مهم نیازمند الزاماتی است.»

صادق ستاری‌فرد الزامات تربیت تمام‌ساحتی را اینگونه برشمرد: «تربیت تمام ساحتی، معلم ‌تمام ساحتی نیز احتیاج دارد. آنچنانکه معلم تمام ساحتی نیز باید از دانشگاه‌ها، بویژه دانشگاه فرهنگیان تربیت شود.‌»

وی در همین خصوص اضافه کرد: «تربیت تمام ساحتی مستلزم‌ توانمندسازی است، لازم است به لحاظ محتوایی و ساختاری آموزش و پرورش ما توانمندسازی شود تا تمام ساحتی بودن، شکل گرفته و کارکردی جریان‌ساز داشته باشد. البته فراموش نباید کرد که زیرساخت و الزامات نیز بر پایه‌‌ همین فرمول باید توانمندسازی شود.»

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش دولت مردمی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید آن بر ویژه‌شمردن ایام غیردرسی دانش‌آموزان که به نسبت ایام درسی به‌مراتب مهم‌تر است، تصریح کرد: «طی سال‌های گذشته ایام غیردرسی به طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی چون تئاتر، سرود و... از بستر آموزشی ما رخت بربسته‌ است در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیا شده و در دستور کار قرار گیرند. مدارس باید در ابعاد مختلف تمام ساحتی باشند.»

ستاری‌فرد اظهار داشت: «باید فرهنگسازی کنیم و بگوییم می‌رویم زیارت مدرسه؛ چرا که نه‌تنها معلم شخص مقدسی است بلکه فعل معلمی هم امر ملکوتی‌ست، پس مدرسه به عنوان محل این امور مقدس از ساحت ویژه‌ای برخوردار است. چطور که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند تعلیم و تربیت عبادت است.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه مدارس کشور گفت: «مدارس را از حیث کیفی باید توسعه داد چرا که افزایش تعداد مدارس بی‌امکانات که به مانند قارچ از خاک سربرآوردند راهبردی جز آسیب نخواهد داشت.»

ستاری‌فرد اضافه کرد: «‌تنها عدد کمی که در سند تحول بنیادین بدان اشاره شده است، در این بند آمده؛ "مدارس را باید با چشم‌انداز ۵۰سال آینده ترسیم کرد."»

جوانترین عضو بدنه دولت مردمی خاطرنشان کرد: «لازم است تمرکز مطالبه‌گری را از روی رتبه‌بندی که دستور اجرای آن ابلاغ و شورای محترم نگهبان نیز در کسری از ثانیه آن را تایید کردند بر مباحث کیفی و محتوایی دیگر عرصه‌های آموزش و پرورش سوق داد.»

این مدیر جوان در خاتمه اظهاراتش گفت: «شما کنشگران عرصه تبیین بسیار می‌توانید در راستای تحقق آرمان‌های آموزش و پرورش فعالیت کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار