همایش تبیین عفاف و حجاب در پاکدشت

پاکدشت(پانا) - فرمانده سپاه حضرت ثامن‌الحجج(ع) در همایش تبیین عفاف و حجاب پاکدشت، عفاف را نوعی مقاومت درونی و حجاب را یک نوع خویشتن‌داری بیرونی خواند.

کد مطلب: ۱۲۹۳۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش تبیین عفاف و حجاب در پاکدشت

همایش عفاف و حجاب با حضور شماری از معاونین و مربیان پرورشی زن شهرستان پاکدشت در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد.

در این همایش که به همت محمد حسنی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش برگزار شد، سیداصغر میرقاسمی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان، با اشاره به اهمیت موضوع همایش و همزمانی آن با روز ملی عفاف و حجاب گفت: فرهنگیان و مربیان امور تربیتی و پرورشی باید نسبت به ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف در میان دانش‌آموزان تلاش کنند، زیرا آن‌ها نقش اصلی را در این رابطه به عهده دارند.

در ادامه، رضا امجدی، فرمانده سپاه پاسداران پاکدشت گفت: انسان برای کمال خلق شده است و اسلام برای این هدف، تعدیل غرایز را پیشنهاد می‌کند؛ یعنی پاسخ در حد نیاز؛ اسلام با طرح مسئله حجاب و عفت برای آقایان و خانم‌ها، در صدد تعدیل و جلوگیری از طغیان آن است.

امجدی ادامه داد: حجاب از انحلال کانون مستحکم خانواده جلوگیری می‌کند و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد. بنابراین حفظ آرامش زن، مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیت اجتماعی، با توسعه‌ حجاب میسر است.

وی اضافه کرد: تفاوت بین عفاف و حجاب بسیار ظریف است. عفاف نوعی مقاومت درونی است که در مردان و زنان تفاوتی ندارد و حجاب نیز یک نوع خویشتن‌داری بیرونی است. عفاف و حجاب چنانچه در جامعه بسط و گسترش پیدا کند، قطعاً سلامت خانواده و جامعه را به همراه خواهد داشت. حجاب تنها مختص بانوان نیست. پوشش مردان در یک جامعه باید در شان و شخصیت یک مرد مسلمان باشد؛ بنابراین حجاب تنها به زنان محصور نمی‌شود.

رضا امجدی، لازمه‌ نهادینه شدن مسائلی همچون پذیرش حجاب برتر و عفاف را بصیرت‌افزایی و کار اعتقادی برای نسل نو برشمرد و تاکید کرد: تکلیف آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز در این بخش، سنگین، خطیر و حساس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار