معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

اعزام ۲۰۰ مددجوی تهرانی به اردوی زیارتی و تفریحی شهر مقدس قم

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران از اعزام ۲۰۰ مددجوی شرکت کننده در طرح ملی یاس به اردوی زیارتی و تفریحی شهر مقدس قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۲۰۰ مددجوی تهرانی به اردوی زیارتی و تفریحی شهر مقدس قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حسین زمانیان با اعلام برگزاری اردوی زیارتی آموزشی طرح یاس،گفت: ۲۰۰ نفر از مددجویان ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران که سال گذشته در برنامه های آموزشی طرح یاس حضور یافته و موفق به دریافت گواهی آموزشی شده اند، همزمان با عید قربان در قالب طرح یاس به اردوی زیارتی و تفریحی شهر مقدس قم اعزام شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این اردوی زیارتی و تفریحی جنبه پشتیبانی از شرکت کنندگان در طرح یاس دارد،افزود: مددجویان تحت حمایت به مدت چهار روز در مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه (س) شهر قم اسکان دارند و از برنامه های مختلف زیارتی و تفریحی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ نفر در دوره های آموزشی امداد و نجات در قالب طرح یاس با همکاری هلال احمر استان تهران شرکت کردند،گفت: از این تعداد تاکنون ۵۰ نفر به عنوان نیروهای داوطلب جذب خانه های هلال شده اند.

زمانیان ادامه داد: از ظرفیت و تخصص سایر افراد شرکت کننده که موفق به دریافت گواهی آموزشی شده اند نیز در خانه های امداد و برنامه های مختلف کانون های فرهنگی تربیتی این نهاد استفاده خواهد شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه طرح ملی یاس به منظور توانمندسازی و ارتقای اجتماعی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت با همکاری هلال احمر استان تهران همزمان با سراسر کشور اجرا می شود،بیان کرد: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی در جهت امدادگری به خود و دیگران در هنگام بحران‌ها و بلایای طبیعی است.

وی،خاطرنشان کرد: دختران خانواده‌های تحت حمایت با آموزش امدادگری و مدیریت بحران، می‌توانند علاوه بر تقویت حس ارزشمندی اجتماعی، برای کمک در بحران‌ها مؤثر واقع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار