درآمدهای مالیاتی تهران در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۱، 40 درصد افزایش داشته است

تهران (پانا) - نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت درآمدهای مالیاتی استان تهران در سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشت.

کد مطلب: ۱۲۹۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
درآمدهای مالیاتی تهران در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۱، 40 درصد افزایش داشته است

به گزارش ایرنا، «داود طبرسا» در آستانه هفته مالیات و فرهنگ مالیاتی گفت: درآمدهای مالیاتی ۹۸.۳ درصد از درآمدهای عمومی وصولی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ استان تهران را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به رشد ۵۷.۳ درصدی مبلغ مصوب درآمدهای مالیاتی در سال جاری، تصریح کرد: رشد مصوب مالیات‌های مستقیم استان تهران در سال جاری ۶۱ درصد و مصوب مالیات‌های غیرمستقیم ۵۲ درصد بوده است.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران تصریح کرد: درآمد سایر دستگاه‌های اجرایی استان تهران بیانگر رشد ۱۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در فرآیند وصول مالیات، همواره مالیات دهندگان به‌عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار بر نظام مالیاتی کشور مطرح هستند، تصریح کرد: ترغیب مودیان به تمکین داوطلبانه همواره یکی از دغدغه‌های سازمان امور مالیاتی و نیز شرط موفقیت آنها به حساب می‌آید، بنابراین جلب همکاری و تعامل آنان مستلزم فرهنگ‌سازی مالیاتی کارا و مناسب است.

طبرسا تاکید کرد: اگر بپذیریم مالیات اهمیت ویژه‌ای برای تامین منابع مالی مورد نیاز دولت دارد، باید برای افزایش درآمدهای مالیاتی، فرهنگ سازی و اعتماد سازی مناسب انجام شود تا مردم با اطمینان هر چه بیشتر بخشی از درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی خود را به‌عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران بر ضرورت فرهنگ‌سازی مالیاتی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم در ارتقای تمکین مالیاتی مودیان، ملموس کردن آثار پرداخت مالیات در زندگی اجتماعی و تبیین نحوه هزینه کرد و مصرف مالیات در جامعه است.

طبرسا نقش بارز و ظرفیت بالای رسانه‌های جمعی در زمینه گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه را غیرقابل انکار دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های استان با استفاده از تمامی ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ‌سازی مالیاتی و نهادینه شدن پرداخت مالیات در جامعه، کمک‌رسان نظام مالیاتی باشند.

وی در پایان عوامل تاثیر گذار بر گسترش و ارتقای فرهنگ مالیاتی را عـدالت و کـارکرد نظام مالیـاتی، سـاده سـازی متـون قـوانین مالیاتی و منطقی کردن مراحل اخذ مالیات، آموزش مـردم بــا قــوانین و مقــررات مالیــاتی، مــشخص کــردن نحــوه خرج کردن مالیات در جامعه و آگاه کردن مـردم از اهمیـت پرداخت مالیات برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار