در گفت‌وگو با پانا؛

مشاور خانواده‌ای که نویسنده شد تا چراغ راه باشد

تهران (پانا) - فریبا سماواتی نویسنده کتاب «از چاله تا سیاه‌چاله» نویسنده‌‎ای است که با رصد کردن پیرامونش به واکاوی زندگی مردمانی پرداخته که مصائب عجیبی را در زندگی تحمل می‌کنند تا نگارش گوشه‌ای از رنج آن‌ها شاید برای دیگران هشدار‌دهنده و پند‌آموز هم باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاور خانواده‌ای که نویسنده شد تا چراغ راه باشد

فریبا سماواتی نویسنده کتاب «از چاله تا سیاه چاله» متولد 1350 است. او مشاور خانواده است و این کتاب اولین تجربه نویسندگی‌اش محسوب می‌شود و در این کتاب از مشکلات اجتماعی و اتفاقاتی که برای آدم‌های اطرافش رخ داده و با آنها مواجه شده، نوشته است تا به عنوان چراغ راهی برای تمامی مخاطبان کتابش باشد.

این نویسنده در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه قصد دارد از این پس نیز آثاری با همین هدف بیافریند، بیان کرد: «اساساً نوشتن از مسائل و مشکلات پیرامونی و مسائل آدم‌ها برایم جذاب بوده و اولویت داشته است. به همین دلیل پس از کتاب «از چاله تا سیاه چاله» که با همین رویکرد نوشته‌ام، نیز همین شیوه را ادامه می‌دهم.»

وی اظهار کرد: «سعی دارم در نوشته‌هایم اشاره کنم که حتی نسبت به نزدیکترین فرد زندگی باید فاصله را رعایت کرد تا از ایجاد برخی سوء تفاهم‌ها جلوگیری کنیم و باید دقت کنیم که در چالش‌های سخت قرار نگیریم.»

سماواتی درباره نویسنده شدنش گفت: «سال‌ها آرزوی یک نویسنده حرفه‌ای بودن را داشتم. نیاز بود تا روایت کنم، پس شروع کردم از آنچه در ذهنم می‌چرخید نوشتم. نگارش داستان‌های کتاب «از چاله تا سیاه‌چاله» یک سال زمان برد و بیش از هر چیز کوشش کردم تا روایت‌های این کتاب تلنگری به خوانندگانش باشد. امید دارم در روزهایی که کتاب در دسترس علاقه‌مندانش است، این مهم اتفاق بیفتد.»

وی در توضیح این کتاب بیان کرد: «داستان‌هایی آمیخته در عشق، خیانت، نامهربانی و البته درگیر‌شدن با خرافات موضوعاتی است که در رمان «از چاله تا سیاه چاله» به آن پرداخته‌ام. با رصد کردن پیرامون به واکاوی زندگی مردمانی پرداختم که مصائب عجیبی را در زندگی تحمل می‌کنند و نگارش گوشه‌ای از رنج آن‌ها شاید برای دیگران هشدار‌دهنده و پند‌آموز هم باشد. همیشه سودای نگارش و مجموعه داستانی را داشتم تا از این طریق راحت‌تر مفاهیم ذهنم را با دیگران به اشتراک بگذارم و نگارش کتاب دقیقاً با همین انگیزه آغاز شد.»

کتاب «از چاله تا سیاه‌چاله» شامل سه مجموعه داستان با عنوان‌های «از چاله تا سیاه چاله»، «یک خورشید گمشده» و «سکوتی از جنس هیچ» است که توسط نشر نگار تابان منتشر شده و اکنون در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار