شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

کیفیت و سلامت آب شرب حمیدیه از سوی شبکه بهداشت و درمان تأیید شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره وضعیت آب شرب شهر حمیدیه خوزستان گفت همه مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب این شهر کذب است و نتایج حاصل از آزمون‌های میکروبی و کیفی بیانگر سلامت مناسب آب شرب است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت و سلامت آب شرب حمیدیه از سوی شبکه بهداشت و درمان تأیید شد

به گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور احمد منتظری ادامه داد: آب شرب شهر حمیدیه روزانه چندین نوبت توسط مرکز بهداشت حمیدیه نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و از سویی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز نیز به‌صورت مستقل نمونه‌های آب شبکه توزیع ارسالی از آبفا حمیدیه را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد و تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوک که منجر به ایجاد اسهال و استفراغ شود گزارش نشده است.

وی افزود: تنها منابع معتبر برای اعلام آلودگی آب، مراکز بهداشت شهرستان و استان هستند و تاکنون هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر آلودگی آب شرب شهرستان حمیدیه صادر نکرده‌اند، لذا از همه رسانه‌ها تقاضا می‌شود از انتشار اخباری ازاین‌دست که فاقد وجاهت علمی و آزمایشگاهی هستند خودداری و صحت موضوع را از مراکز بهداشتی و آزمایشگاهی استعلام کنند.

این مقام مسئول همچنین از بررسی میدانی سامانه‌های تأمین آب روستاهای اطراف حمیدیه و اطمینان از سلامت و بهداشت آن‌ها توسط گروه اعزامی آبفای کشور خبر داد.

همچنین در پاسخ به شایعات مطرح‌شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شیوع بیماری‌های اسهالی در شهرستان حمیدیه، شبکه بهداشت و درمان این شهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که تاکنون هیچ‌گونه بیماری التور (وبا) در این شهرستان گزارش نشده است.

در پی انتشار این اخبار، بلافاصله گروهی متشکل از مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب و مدیرکل بازرسی شرکت مهندسی آبفای کشور با سفر به خوزستان و شهر حمیدیه جلسه اضطراری را با حضور فرماندار و رئیس مرکز بهداشت این شهر به‌منظور بررسی دقیق موضوع تشکیل دادند.

در پایان بررسی‌ها و مطالعه گزارش‌های مربوط به موضوع، « امین دزفولی» مدیر شبکه بهداشت و درمان حمیدیه با رد شایعه‌ها درباره شیوع بیماری‌های اسهالی گفت: شبکه بهداشت و درمان حمیدیه بنا به رسالت و وظایف خود وضعیت آب شرب شهروندان حمیدیه را با حساسیت ویژه رصد می‌کند و از همشهریان گرامی استدعا دارد همانند گذشته نسبت به رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

در روزهای گذشته شایعه‌هایی مبنی بر مشاهده مواردی از بیماران اسهالی در حمیدیه به دلیل کیفیت پایین آب این شهر در فضای مجازی منتشر شده بود که نگرانی مردم این شهر را در پی داشته است.

شهرستان حمیدیه در استان خوزستان و در ۲۵ کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار