سردار زهرایی:

‌رزمایش جهادگران دانش‌آموز در شهریور ‌برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از برگزاری رزمایش تخصصی جهادگران دانش‌آموز در شهریور ‌خبر داد و گفت تا پایات سال ۱۴۰۱، هر ماه یک رزمایش تخصصی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
‌رزمایش جهادگران دانش‌آموز در شهریور ‌برگزار می‌شود

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری اعزام گروه‌های جهادی تابستان ۱۴۰۱، اظهار کرد: ما در بسیج سازندگی نتوانستیم بازتاب درستی از اقدامات تشکل‌های میانی وابسته به نظام در جهت امیدآفرینی و مقابله با جنگ نرم داشته باشیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای اینکه مبانی خود را پیش ببرد، تنها خود را وابسته به نظام اداری و دستگاه‌های اجرایی نمی‌داند یعنی ریل بعضی از دستگاه‌های اجرایی باید به نفع انقلاب اصلاح شود. امروز دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند همه بار انقلاب را بلند کنند بر همین اساس از ابتدای انقلاب شاهد بودیم که نهادهایی برخاسته از مبانی و ایدئولوژی انقلاب ایجاد شده است. هر کدام از این نهادهای انقلابی وظیفه‌ای دارند؛ یکی از این نهادها سازمان بسیج مستضعفین است. رسالت بسیج مستضعفین تبدیل کردن تهدید به فرصت است.

سردار زهرایی گفت: اشخاص خودجوش و دغدغه‌مند که به‌دنبال منصب و اسم نبودند، جهادگران را تشکیل دادند. گروه‌های جهادی گام دوم انقلاب نیز همین راه را در پیش گرفتند و حججی‌ها از همین جهادگران بودند و هستند.

وی ادامه داد: ما در سالروز دیدار مقام معظم رهبری با جهادگران یعنی ۱۰ مرداد، رزمایش تخصصی بسیجیان، فعالان رسانه و فضای مجازی و گروه‌‌های جهادی را داریم که دست به دست یکدیگر ‌‌دهند و پیوند بین این‌ها رقم بخورد تا جریان‌سازی کنیم. احتمالاً این رزمایش در حرم مطهر امام خمینی برگزار می‌شود و حداقل ۱۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت می‌کنند. در شهریور ماه رزمایش جهادگران دانش‌آموز را خواهیم داشت و هر ماه یک رزمایش تخصصی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی به اصلاح قانون بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: جهادگران که زحمت می‌کشند و دچار حادثه می‌شوند ایثارگر و شهید خدمت محسوب نمی‌شوند بر همین اساس ما اصلاحیه قانون بسیج سازندگی را به کمیسیون امنیت مجلس ارسال کردیم و ۵۰ نماینده مجلس آن را امضا کرده‌اند و روی میز هیأت رئیسه است و در صورتی که به تصویب برسد، گروه‌های جهادی در دستگاه‌های اجرایی به رسمیت شناخته می‌شوند و اگر کسی از جهادگران شهید شد، شهید خدمت محسوب می‌شود و بار مالی برای دولت ندارد چون طبق دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، بار مالی شهید خدمت را سپاه پذیرفته است.

وی گفت: ما در ۱۰ مرداد ماه، یادواره شهدا را نیز داریم که احتمالاً در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود. خانواده ۵۶ شهید جهادگر را دعوت می‌کنیم و از آن‌ها پاسداشت و نکوداشت می‌کنیم.

وی بیان کرد: مساله اول مردم روستا آب شرب است در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد. همچنین برای تأمین ۴۰ هزار مسکن برای کمیته امداد روستاییان نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار مسکن آغاز شده است.

زهرایی گفت: ۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس رخ داد که ۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند. اولین گروه جهادی خدمت‌رسان برای مردم را مقام معظم رهبری داشتند. بر همین اساس به مناسبت سالگرد آن اتفاق، ۵۰۰ نخبه جهادی در ۱۳ شهریور امسال دعوت خواهند شد و از آنها تقدیر به عمل‌ خواهد آمد. مبدا حرکت‌های جهادی به دست شخص حضرت آقا در سال ۱۳۴۷ رقم خورد. عمل و پدر جهادی حضرت آقا هستند و ما نیز سرباز حضرت آقا هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی از میان نمایندگان شوراهای شهرستانی و مجامع استانی ساماندهی شدند و هر دو سال یکبار با گردهمایی نیروهای جهادی مجامع استانی شورای مرکزی تشکیل می‌شود؛ امسال به مناسبت سوم خرداد این گردهمایی در خرمشهر انجام شد و هزار و ۱۳۰ نفر نیروهای جهادی گردهم آمدند و از آنجایی که اساس و بنای این کار هم بر پایه انتخابات است، ۷ نفر را انتخاب کردند. علت اینکه گردهمایی امسال در خرمشهر برگزار شد، این بود که بگوییم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است، برای خرمشهرها در حوزه اقتصاد، سفره‌های مردم، جهاد تبیین و ... هم نیروهای جهادی باید پای کار بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار