آغاز روند صعودی آمار بیماران کرونایی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به افزایش نسبی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در خراسان جنوبی گفت بیماران سرپایی از دو مورد در هفته گذشته به ۴ تا ۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز روند صعودی آمار بیماران کرونایی در خراسان جنوبی

غلامرضا شریف زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به افزایش نسبی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در خراسان جنوبی گفت: بیماران سرپایی ما از دو مورد در هفته گذشته به ۴ تا ۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

شریف زاده گفت: بیماران بستری ما نیز از یک- دو نفر در هفته گذشته به حدود ۵-۶ نفر رسیده است که یک هشدار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موارد مثبت ما نیز از ۴-۵ نفر به حدود ۱۴-۱۵ نفر رسیده است، یادآور شد: مهمترین علت افزایش آمارها بی توجهی مردم نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی مجموع واکسن‌های تزریق شده یک میلیون و ۳۴ هزار و ۳۵۷ دُز رسیده است، گفت: ۹۳.۴ دُز اول، ۸۴.۶ دُز دوم و تنها ۴۰.۳ درصد دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

شریف زاده گفت: بارها به هم استانی‌های عزیز گفته‌ایم که تزریق واکسن به معنای بی توجهی و بی مبالاتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و حداقل در اماکن بسته از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون در خراسان‌جنوبی شهر در وضعیت قرمز یا نارنجی نداریم و امیدواریم با ادامه مراعات‌ها این وضعیت تداوم یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار