در گفت‌وگو با پانا:

اسماعیل حلالی: هیچ‌کس به ساختار تیم‌های پایه توجه نمی‌کند

دستیاران گل‌محمدی کارآیی لازم را نداشتند/ در یک فصل می‌توان ۱۰ تا ۱۵ ستاره از تیم‌های پایه تحویل باشگاه‌ها داد‌

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است کادر فنی این تیم نیاز به تغییر داشت چرا که دستیاران گل‌محمدی کارآیی لازم را نداشتند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل حلالی: هیچ‌کس به ساختار تیم‌های پایه توجه نمی‌کند

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: «اتفاقات خوبی برای پرسپولیس امسال افتاده است و در ادامه هم انشالله با یکی دو خرید کامل شود. بازیکنانی که پرسپولیس نیاز داشت، جذب شدند. درویش عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست رضایت هواداران را جلب کند. البته ازنظر من یکی دو بازیکن دیگر هم می‌خواهیم که امیدوارم باشگاه جذب کند. پرسپولیس به یک مهاجم خیلی خوب و یک بازی‌ساز نیاز دارد. یک دفاع چپ هم اگر بتوانیم بیاوریم، عالی می‌شود. این 3 مهره خریداری شود، بدون شک می‌توانیم قهرمانی بیاوریم. البته از همه مهم‌تر و به‌قول‌معروف از نان شب واجب‌تر گرفتن یک مهاجم است. بالاخره نظر سرمربی است که چه بازیکنانی جذب و چه بازیکنانی بروند. باید او بر اساس تفکراتش تیم را بچیند و پاسخگو هم باید باشد. او با بازیکنان زندگی کرده و از آن‌ها شناخت کافی دارد.»

وی افزود: «امیدوارم باشگاه بازیکنانی را جذب کند که به پرسپولیس کمک کنند نه اینکه بیایند اینجا بازیکن شوند و باقیمت بالا بروند. من به شخص کسی تیکه نینداختم. به تمام بازیکنانی این تیکه را انداختم که با کمترین رزومه یا آمادگی آمدند و پرسپولیس به آن‌ها کمک کرد و پیشرفت کردند و رفتند. مثلاً رسن در سن پائین به تیم ما آمد. حتی در عراق هم او را نمی‌خواستند اما اینجا رشد کرد، بهترین بازیکنشان شد و به تیم ملی‌اش کمک کرد و رفت. ما مهاجم می‌خواهیم ولی امیدوارم آن مهاجم کفترفروش(دی کارمو) را به پرسپولیس نیندازند. این تیم مهاجم شش‌دانگ می‌خواهد.»

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: «چرا ما باید برای بازیکن سن بالا پول زیاد بدهیم درحالی‌که می‌توانیم با توجه کردن به تیم‌های پایه، این‌قدر ستاره بسازیم که تا 10، 15 سال از آن‌ها استفاده کنیم؟ واقعاً با یک کار و برنامه اصولی در تیم‌های پایه می‌شود کلی ستاره و بازیکن تحویل فوتبال داد. اما به پایه‌ها اهمیتی داده نمی‌شود. راهکار تغییر فوتبال و پیشرفت و توسعه توجه به پایه‌هاست. وقتی تیمی به پایه‌هایش اهمیت نمی‌دهد، باید برای یک بازیکن سن بالا این‌همه هزینه بدهد.»

اسماعیل حلالی گفت: «گرفتن ستاره خوب است اما باید درست‌وحسابی برنامه‌ریزی کنیم و کادر فنی بتواند از بازیکنان و مهره‌هایی که دارد، بازی بگیرد. باید این ستاره‌ها مدیریت شوند. گل محمدی کاریزمای کار کردن با بازیکنان ستاره را دارد. مربی بدن‌ساز خارجی هم می‌آوریم. این تیم مدیریت شود، می‌تواند قهرمانی را بگیرد. سال قبل انتظار می‌رفت خیلی از تیم‌ها مدعی باشند اما دیدید که فقط استقلال و پرسپولیس مدعی بودند و سپاهان و تراکتور اوت شدند و نتوانستند رقابت کنند. امسال هم‌فکر می‌کنم رقابت بین این دو تیم باشد. اما نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت و باید از همان شروع لیگ، باقدرت پیش برویم.»

خاطرنشان کرد: «وقتی تیم‌های ملی ما نتیجه نمی‌گیرند، مدیران دادوفریاد راه می‌اندازند که باید به تیم‌های پایه رسید. اما هیچ‌کسی این ساختار فکری را ندارد. فقط شعار می‌دهند. من در پایه‌های پرسپولیس بودم اما وقتی دیدیم برای آن اهمیتی قائل نیستند، بیرون آمدم. جایی کار می‌کنم که برایشان اهمیت داشته باشد. وقتی دیدم به مجموعه بهاداده نمی‌شود، رفتم. من چیزهایی در تیم‌های پایه دیدم که واقعاً پشیمان شدم. این‌قدر عشق و علاقه برای کار کردن در تیم‌های پایه داشتم که بعد از اتفاقاتی که افتاد، یک‌شبه همه آن‌ها را کنار گذاشتم و دیگر حاضر نیستم در تیم پایه هیچ باشگاهی کارکنم.»

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص جدایی دستیاران گل محمدی افزود: «مطهری که عملکرد خیلی خوبی داشت ولی از مدت‌ها قبل می‌خواست روزی سرمربی شود و رفت. عملکرد سایر دوستان اما رو به رشد نبود و عملکردشان نشان داد که واقعاً کار آیی لازم را نداشتند. وقتی هم‌چنین اتفاقی بیافتد، تیم از حرکت باز می‌ایستد و هواداران فشار می‌آورند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار