تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم در پی وقوع زلزله در هرمزگان از تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصد منازل مسکونی در منطقه زلزله‌زده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

به گزارش خانه ملت، منصور آرامی در تشریح جزییات زلزله ۶.۱ ریشتری که بامداد امروز شنبه ساعت ۲:۰۲ منطقه مهران در مرز میان بندرخمیر و خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه را لرزاند، گفت: مرکز وقوع این زلزله در روستای سایه خوش بندر لنگه بوده است ضمن اینکه بلافاصله 2 پس لرزه نیز به همراه داشته است.

نماینده مردم نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به‌دنبال وقوع این زلزله 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 44 نفر نیز مصدوم شده‌اند، از سوی دیگر به دلیل اینکه منازل مسکونی این منطقه از استحکام لازم برخوردار نیستند بین 30 تا 100 درصد منازل مسکونی این منطقه تخریب شده‌اند اما امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده به سرعت در حال انجام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: مسئولانی از هلال احمر، مدیریت بحران استان و استاندار در این منطقه حضور داشته و از نزدیک بر روند امدادرسانی نظارت می‌کنند و امیدواریم بنیاد مسکن و سایر مسئولان مربوطه در خصوص آواربرداری و بازسازی این منطقه نیز کمک کنند تا با سرعت انجام شده و مشکلات مردم آسیب‌دیده رفع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وسائلی که مردم زلزله‌زده این منطقه نیاز دارند، یادآور شد: هم‌اکنون به دلیل گرمای هوای این منطقه باید به سرعت چادر بین مردم زلزله‌زده توزیع شده و مایحتاج آن‌ها اعم از مواد غذایی تامین شود که البته هلال احمر و شهرستان‌های اطراف در این زمینه در حال امدادرسانی هستند.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار